
Як працювати з таблицями в Google Data Studio
Можливості Google Data Studio для побудови звітів
При побудові звіту важливо підібрати зрозумілий та інформативний спосіб візуалізації даних. Хороша візуалізація допомагає швидко інтерпретувати інформацію та підвищує швидкість прийняття рішень. Особливо це важливо, якщо твої звіти читають не тільки ти, а й колега, керівник чи клієнт. У такому разі звіти мають максимально повно відповідати запитам одержувача.
Про доступні варіанти візуалізації в Data Studio можна дізнатися у статті «Неочевидні та цілком ймовірні можливості Google Data Studio».
Сьогодні ми детальніше зупинимося на побудові таблиць у Google Data Studio (GDS).
Як додати таблицю до звіту Google Data Studio
Щоб додати таблицю до звіту, потрібно в режимі редагування натиснути на «Додати діаграму» та вибрати із запропонованих видів таблиць:
- проста таблиця
- таблиця зі стовпцями
- таблиця з тепловою картою

Після додавання таблиці праворуч з’явиться панель редагування таблиці, де можна налаштувати вигляд, сортування, фільтри та інші параметри.
Інструменти керування таблицею в Google Data Studio
У меню редагування джерела даних доступні всі параметри та показники, які є у підключеному джерелі.

Тут можна додавати власні поля за допомогою кнопки «Додати поле». Поля користувача дозволяють створювати нові показники та параметри з наявних даних шляхом:
- застосування математичних формул,
- вилучення чи перетворення тексту,
- повернення нових значень на основі логічного порівняння.
Параметри користувача та показники можна використовувати в таблицях. Докладніше про роботу з полями користувача.
Поля для таблиці вибираються в меню редагування праворуч, де також можна переглянути всі доступні поля.

У цьому меню, крім вибору полів, доступні всі опції редагування таблиці.
- У таблицю Google Data Studio можна додати до 10 параметрів та до 20 показників. Значення показників розраховуються автоматично на основі обраного способу агрегування.
- Під кнопкою додавання показника є функція «Додаткові показники» (Optional metrics).

При її активації в шапці таблиці з’являється меню, де користувач може вибрати, які метрики відобразити у звіті.

Якщо додаткові показники також вибрані, вони з’являться у випадаючому списку шапки таблиці. Можна додати до 10 додаткових показників.
Щоб повернути таблицю до початкового стану, клацніть на стрілочку зліва:

Кількість рядків у таблиці та рядок підсумкових значень
У пункті «Рядок на сторінці» регулюється, скільки рядків таблиці буде показано у звіті.

Кількість рядків у таблиці та рядок підсумкових значень
Якщо в таблиці більше рядків, ніж зазначено, з’явиться можливість перемикатися між блоками рядків.

У розділі «Рядок підсумкових значень» ви можете вибрати, чи показувати або приховувати рядок підсумкових значень у таблиці.

Cортування рядків у таблиці
Опції «Сортування» та «Додаткове сортування» дозволяють задати дефолтні налаштування сортування рядків у таблиці під час завантаження звіту.

Поля, за якими виконуються «Сортування» та «Додаткове сортування» у шапці таблиці позначено 1 та 2 відповідно.

Налаштування сортування за замовчуванням можна змінити під час перегляду звіту, просто натиснувши назву потрібного стовпця. Сортувати можна як за параметрами, так і показниками.
Діапазон стандартних дат
Діапазон дат за замовчуванням дозволяє встановити часовий період для цієї таблиці або залишити автоматичне призначення діапазону дат відповідно до обраного на рівні джерела даних періоду.

Якщо вказати діапазон дат для порівняння, у таблиці з’являться додаткові стовпці із зазначенням дельти, на яку змінився показник.

Фільтри
Фільтри дозволяють обмежити дані, які відображатимуться в таблиці. Існує два типи фільтрів:
- Фільтри на включення – показують лише дані, що відповідають певним критеріям.
- Фільтри на виключення – виключають дані, які не відповідають зазначеним критеріям.

Сегменти Google Analytics
Під час створення звіту на основі даних Google Analytics доступна опція «Сегменти Google Analytics». Її доречно використовувати для того, щоб проаналізувати набори даних, сформовані за будь-якими умовами. Ви можете використовувати ті самі сегменти, що й у вашому представленні Google Analytics.

Стилістика таблиці в Google Data Studio
Зміна розміру стовпців таблиці в Google Data Studio
Для зміни ширини одного стовпця достатньо потягнути за роздільник між стовпцями.

Для зміни ширини всіх стовпців одразу потрібно затиснути Shift та потягнути за роздільник між стовпцями. Також можна змінити ширину стовпців, клацнувши правою кнопкою по таблиці та перейшовши у відповідне меню.

Керування кольором, шрифтом та іншими елементами стилю
Всі елементи керування стилем таблиці розташовані на вкладці Стиль. Тут можна налаштувати оформлення шапки та тіла таблиці на будь-який смак, вибрати сімейство шрифтів, кольори фону, межі між рядками та інші тонкі налаштування.

Для осередків, у яких відсутні дані, можна вибрати спосіб відображення цієї інформації.

Умовне форматування дозволяє встановити автоматичну зміну зовнішнього вигляду осередків таблиці залежно від їхнього вмісту.

Візуалізація даних у таблиці
У меню редагування кожного стовпця можна вибрати спосіб його візуалізації в таблиці: число, теплова карта або гістограма.

Зміна виду показника в такий спосіб – це те саме, якби ми спочатку створювали не просто таблицю, а таблицю зі стовпцями або з тепловою картою.

Окрім кольорового оформлення, різноманітних вирівнювань та «ігор зі шрифтами», для більшої наочності звіту можуть послужити зображення в осередках таблиці.
Як додати зображення до таблиці Google Data Studio
Якщо в джерелі даних, яке використовується в Data Studio, є потрібний вам параметр, що містить URL зображення, можна додати зображення до таблиці звіту Google Data Studio за цим урлом.
Наприклад, у стовпці image_url моєї таблиці в Google BigQuery зберігається посилання на зображення, яке використовується у рекламному оголошенні Facebook.

Використовуючи цю таблицю як джерело даних у Data Studio, я можу додати картинку до таблиці звіту Google Data Studio за цим посиланням.
Для того, щоб додати зображення до таблиці звіту Google Data Studio, потрібно змінити тип параметру на URL – Зображення.

Коли це може бути корисним:
При побудові звіту щодо ефективності постів у соцмережах велике значення для аналізу посту має не лише текст, а й банер. Тому для зручності проведення аналізу та наочності звіту зручно виводити не лише меседж посту, а й супутню картинку.
Приклад нашого звіту щодо ефективності постів у Facebook:

Зведені таблиці в Google Data Studio
Зведені таблиці дозволяють узагальнити дані, реорганізувати параметри та показники, щоб було легше інтерпретувати інформацію. Трапляються випадки, коли замість звичайної таблиці краще використовувати зведену. Така можливість у Data Studio також є.

Процес створення цього типу таблиці такий самий, як і для звичайної таблиці.

Оскільки це зведена таблиця, у меню редагування всі опції представлені по стовпцях і рядках.

Для параметра рядка можна активувати опцію «Розгорнути»:

Ця опція дозволяє відобразити або приховати різні рівні інформації.

Зведена таблиця може мати:
- не більше 2 параметрів стовпця,
- не більше 10 показників,
- до 5 параметрів рядка для наборів даних із фіксованою схемою (Google Analytics, Google Ads),
- до 10 параметрів рядка для наборів даних із гнучкою схемою (Google Sheets, BigQuery, CSV).
На одній сторінці звіту може бути не більше 3 зведених таблиць.
