
Просування у соціальних мережах. Яку публікацію варто запускати у рекламу?
Мої шептуни нещодавно розповіли сумну історію про те, як початківець смм-щик і власник бізнесу запустили таргетовану рекламу в Instagram і отримали від неї зовсім нічого. SMM-щик звинувачував у цьому ретроградний Меркурій, а власник бізнесу не повірив і розчарувався у смм-щику, а смм-щик розчарувався у собі. Сумно? Дуже. А хто винен? На це запитання я постараюся відповісти під час статті. А розповідати я в ній про те, як вибрати і «зачесати» публікацію, яку ви хочете запустити в рекламу, щоб не «злити» бюджет.
Відразу проясню один момент: у нашій історії таргетована реклама налаштована чітко і чітко визначає основну цільову аудиторію товару/послуги. Проблема в тому, що часто не враховується якість контенту, який запускають у рекламу. У цьому й головна помилка. Але якщо ви терплячі та допитливі, то наприкінці цієї статті ви сформуєте чітке розуміння того, якою має бути хороша публікація.
Досить передмов, поїхали:
1. ВІЗУАЛ. ЗАЧЕПИ СВОЮ АУДИТОРІЮ З ПЕРШОГО ПОГЛЯДУ
Яким би чудовим не був текст рекламної публікації, він так і залишиться поза увагою, якщо над ним не стоятиме чіпляюча картинка. Таргетуючись на певну аудиторію, адже ви чітко малюєте картину потенційного покупця, його бажання і його болю. Якщо ваш продукт натуральний, а аудиторія у вас ЗОЖники, то берете книгу «Чарівний кишечник», поряд кладете свій продукт — і потрібні вам люди захочуть уточнити у тексті, що за товар такий на фото.
Якщо ви налаштовані робити все красиво і розумно, то раджу почитати кілька статей про психологію кольору в маркетингу. А якщо хочете ґрунтовніше вивчити це питання, то чудовим прикладом стане книга «Психологія кольору» Браема Гаральда. У ній ви почерпнете знання, які відкриють вам маніпуляції кольором в маркетингу, і зрозумієте, що недарма у Макдональдс логотип на червоному тлі.
Не слід забувати і про вимоги до зображення. Картинка або відео повинні бути хорошої якості, відповідати мінімальній вимозі розміру зображення у соціальній мережі. Переважний формат — png, він не втрачає якості при розміщенні картинки в мережі.
Прослідкуйте, щоб на вашому банері не було більше 20% тексту — за дослідженнями Facebook така реклама буде найефективнішою. У цьому правилі є й винятки: це стосується реклами із зображенням книги, альбомів чи журналів, де тексту вимушено більше. Перевірити, чи стосується винятків ваше зображення, можна на сайті Facebook.
Якщо ви не впевнені, що на зображенні не більше 20% тексту, то також можна звернутися за допомогою до Facebook. Завантажуйте візуал – і за кілька секунд вердикт буде винесено 🙂
Ну і не забуваємо про креатив та смислове навантаження картинки. Звичайні картинки з ключовими фразами не завжди згодяться для соціальних мереж, де достаток подібного. Але можна і виділитися: левітаційні фото, стоп-моушн анімація, патерни. Зараз генерується стільки цікавого та «залипального» візуального контенту, що ви знайдете щось хороше для презентації вашого продукту.




Що ж, гадаю, власник бізнесу в нашій історії не приділив належної уваги візуалу. Тому цілком можливо, що саме картинка публікації стала причиною того, що героям нашої сумної історії не вдалося досягти результатів.
А, можливо, все було зовсім не так? Може, зображення чіпляло з першого погляду, але потім представник цільової аудиторії просто не знав, що з ним робити? Просто подивився і пройшов повз, так і не зрозумівши, який меседж цієї картинки. Тоді настав час переходити до наступного пункту — текст.
2. Текст. ЗАЧЕПИ, ПОВЕДИ ЗА СЕБЕЮ, ВТОЛИ БІЛЯ І ПРИЗОВИ ДО ДІЇ
З чого починається текст? Правильно, із заголовка або вступного речення. Якщо це Instagram, то у вас є приблизно 70 знаків або дві прості фрази, які відображатимуться у стрічці новин у вашої аудиторії. І в ці 70 символів ви повинні вкласти основний посил або основний біль вашої аудиторії, до якої ви звертаєтеся, щоб залучити до іншої частини тексту.
Якщо це знову наша ЗОЖ-аудиторія, то можна почати пост зі слів: «Правильне харчування — це зовсім недорого! Цим правилам дотримувалися тисячі, і результат перевершив…». Загалом, на цьому моменті ЗОЖник натисне на три крапки після слова «перевершив» і захоче дізнатися, про що ж мова. Адже там правильне харчування, недорого і тисячі вже випробували. Непереконливо? Гаразд, ще приклад: «У правилах здорового харчування є гучні правила трьох “С”. Ще не чули про них? Тоді ми з радістю поділимося…». ЗОЖник, що поважає себе, терміново продовжить читання, бо «нашуміле правило 3-х “С”» обов’язково має увійти в його скарбничку знань.
І це не переконало? Втім, я не здивована — швидше за все, ви просто не ЗОЖ-ник.
Подібні прийоми, тригерні слова та фрази не є плодом моєї фантазії, це основи нейрокопірайтингу, з якими пропоную ознайомитися і вам, якщо ви маєте намір писати тексти для рекламних публікацій. Можна почати з книг Дениса Каплунова, який доступною мовою розповість про хитрощі та премудрості простих непростих текстів. У будь-якому випадку, за підсумками ви вже закріпите для себе розуміння того, яким непростим насправді є рекламний текст.
Після вступу йде основний текст, і тут раджу дотримуватись наступних правил:
- Розкрийте посил вашого звернення, розкажіть про всі переваги вашого продукту або послуги. Не пишіть довгі есе — будьте чіткими та короткими, не лийте воду, не варто вдаватися до абстракцій. Будьте конкретними. Якщо у вас все складно з конкретикою і в минулому житті ви писали штампованими фразами оголошення на державній службі, тоді вам варто почитати всім відому в діджитал-тусівці книгу «Пиши, скорочуй». Після цієї книги ви точно запам’ятаєте, яким має бути доступний рекламний текст, і зрозумієте, що фрази на кшталт «найнадійніший», «найкраща пропозиція» означають для аудиторії нічого, а іноді навіть викликають недовіру.
- Сподіваюся, ви розумієте, що текст має бути грамотним. Обов’язково перевірте його через сервіси на кшталт Glavred, Text.ru або Advego. Хоч це і суб’єктивно, але особисто я ніколи не віддам перевагу магазину, тексти якого з грубими помилками. Це демонструє несерйозний підхід до бізнесу.
- Поділяйте текст на смислові абзаци, додавайте доречні смайли. Порівняйте самі, який текст простіше прочитати — суцільний «полотно» чи структурований текст із поділом на блоки.


Якщо ви новачок, то варто врахувати, що Instagram прибирає всі абзаци, тому знадобиться трохи хитрощів, щоб текст публікації відображався з ними. Зручний спосіб поділу на абзаци — це Telegram-бот Text4InstaBot. Додайте його і користуйтеся на здоров’я.
- Кажуть, що карма тих, хто не вказує ціни під товаром, миттєво погіршується. Тому величезне прохання до тих, хто продає продукти та послуги: вказуйте ціни, будь ласка. Міф про те, що «сто тисяч» коментарів під публікацією в дусі «ціна», «відповіли в Директ» збільшують її покази — це справді міф. А ось те, що у таких публікацій набагато менше конверсій — це вже гірка правда. Не будьте героями мемчиків, пишіть ціни.
Винятком може бути елітна продукція, товар чи послуга, високі ціни яких вважають моветоном виносити в текст публікації. Але в такому разі у такого інстаграм-магазину обов’язково має бути сайт/лендинг із цінами, посилання в шапці профілю або дуже оперативний і грамотний менеджер, який відповідатиме на запити та коментарі протягом 5–10 хвилин. - Якщо педант — ваше друге «я», раджу звернути увагу на те, що тире та лапки в тексті мають бути згідно з правилами типографії. Наприклад, тире має бути не дефісом (-), а довгим тире (—). Лапки повинні бути «ялинками» — «», а не прямими — “”. На допомогу тут прийде телеграм-бот «Типограф», при цьому він вміє ще купу різних речей, які стануть у пригоді в оформленні тексту. Не забудьте подякувати 🙂
- Важливий момент. Краще не використовуйте слова Facebook, Фейсбук, Instagram у своїх публікаціях — часто такі пости не проходять модерацію і не отримують схвалення на просування. Також не варто робити фотографії «до» та «після», оскільки вони не просуваються згідно з нормами спільноти Facebook. Є можливість оскаржити такі моменти в службі підтримки, але це займе багато часу і далеко не завжди закінчується перемогою. Список забороненого контенту досить великий і заслуговує на окрему статтю, але завжди можна почитати про норми спільноти на сайті Facebook.
- І тут ми плавно підходимо до нашого улюбленого Call to Action. Люди приходять відпочивати в соціальні мережі, тому все має бути гранично зрозумілим. Якщо ви хочете, щоб у вас купили, скажіть про це прямо в кінці тексту: що купити товар можна на сайті (посилання в шапці профілю) або в Direct. Так, комусь такі підказки не потрібні, але на власному досвіді ви переконаєтеся, наскільки люди легко реагують на подібні заклики. Можете «підсолодити» текст тригером обмеженої кількості товару чи часу акції, але тільки якщо це не відверта вигадка.
Вам здається, що ви самі вибрали якийсь продукт, але часто ви навіть не усвідомлюєте, що фраза «поспішайте, залишилося всього 2 останні екземпляри на складі» в одну мить переважила чашу сумнівів — і сталася конверсія.
Ну ось, вимог до тексту не так уже й мало, а власник бізнесу щиро думав, що слова під фото «Найкращий продукт, 100% натуральний, просто казка» стануть запорукою конверсій та залучення. Не все так просто, друзі: хороші тексти, що продають, можуть виглядати дуже примітивно, але в них криється той самий важіль, який зачепить аудиторію.
3. І наостанок, МАЛЕНЬКИЙ ЛАЙФХАК ДЛЯ НЕМАЛЕНЬКИХ КОНВЕРСІЙ
Бути впевненим, що ви зробили все вірно, — це добре, але об’єктивну відповідь ви отримаєте лише з «фідбеку» вашої аудиторії. Як перевірити, який пост «зайшов», а який ні? Так, звичайно, за допомогою лайків. Але важлива не тільки їхня кількість, важлива швидкість набору реакцій порівняно з іншими публікаціями за останній час.
Тут головне — розуміти, що у вас у підписниках не боти та «призолови», а якісна аудиторія, яка є репрезентативною вибіркою для оцінки якості вашої публікації. Якщо сподобалося їм, і вони швидко відреагували, то правильно таргетована аудиторія, схожа на ваших підписників, швидше за все відреагує аналогічно.
Вручну простежити це буде складно, але зручно й легко це можна зробити за допомогою сервісів LiveDune чи Popsters. Через три години після публікації ваш пост отримає відповідну оцінку — від A до D. І саме публікації з оцінкою A у першу чергу варто просувати за допомогою реклами.
Також можна подивитися оцінки публікацій інших сторінок у схожій категорії, щоб зробити висновки, який контент найбільше подобається аудиторії.

Що ж, час генерувати якісний візуал, писати текст, що продає, і запускати публікації в рекламу. Якість рекламного контенту потрібно контролювати на кожному етапі перед запуском реклами — тільки тоді можна отримати бажаний результат.
Завжди варто розуміти, що висока якість однієї-єдиної публікації не є запорукою успіху. Ваш профіль, сторінка повинні бути готовими до відвідування, бути зручними у використанні, естетичними та відображати концепцію бренду. Існує думка, що щонайменше 9 останніх публікацій мають бути оформлені на належному рівні, щоб ваша аудиторія затрималася на такій сторінці після переходу по рекламній об’яві. Докладніше про це ви можете прочитати у моїй попередній статті, де я детально описую правила оформлення сторінки в Instagram.
У 2020 році очікуються не тільки ретроградні Меркурії, а й Венери, і Марси, тому навряд чи така причина стане виправданням низьких результатів реклами 🙂 Потрібно просувати публікації з розумом, враховуючи всі вимоги до контенту, щоб якийсь черговий парад планет не знизив ваших охоплень, а бюджет не канув у Лету.
А як бути зі сторіз? А це вже інша історія, друзі, для окремої статті. Тому читайте блог OdesSeo, підписуйтесь на наш телеграм-канал (OdesSeo Blog) — і ми розповімо вам ще 3,14… корисностей зі світу маркетингу.
