Odrex.ua — успішне просування медичного сайту

Вхідні дані проєкту:

  • Сайт: https://odrex.ua/
  • Тематика: Медичні послуги.
  • Спеціалізація: Медичний центр широкого профіля.

Результат роботи над проєктом:

  • Сумарний органічний трафік сайту з серпня 2019 року до липня 2020 року, порівняно з аналогічним попереднім періодом, зріс у 4 рази за показником «користувачі» та в 3,5 разу за показником «сеанси».
  • Сумарний органічний трафік сайту з серпня 2019 року до липня 2020 року, порівняно з аналогічним попереднім періодом, зріс у 4 рази за показником «користувачі» та в 3,5 разу за показником «сеанси».

Сайт медичного будинку Odrex тривалий час супроводжується фахівцями компанії OdesSeo із використанням інструментів SEO і PPC. Процес SEO-просування в основному проводиться у форматі послідовної роботи з пріоритетними для клієнта розділами сайту, а самі пріоритетні відділення та напрямки послуг затверджуються з боку клієнта.

Преамбула

В давні віки, в далекій-далекій галактиці… Апдейт основного алгоритму пошуку Google (Core Update) у серпні 2018 року спричинив надзвичайно значні зміни у видачі медичної тематики, через що його багато хто називав «Медичний апдейт». Хоча, варто зазначити, що цей апдейт основного алгоритму не був спрямований саме на сайти медичної тематики, значний вплив відбувся за багатьма тематиками, які не мають навіть відношення до сфери здоров’я.

Саме після Core Update серпня 2018 року розпочалося активне обговорення такого терміну як E-A-T («expertise» — експертність, «authoritativeness» — авторитетність, «trustworthiness» — достовірність) для сайтів YMYL. Навіть через 2 роки, досі можна зустріти в цеху оптимізації розгляд E-A-T як особливого окремого фактора ранжування, навколо якого необхідно вибудовувати роботу з сайтом. Щоб уникнути неправильних висновків, потрібно розуміти, що E-A-T є певним концептом методики оцінки якості контенту в керівництві асесорів Google і ніколи не був фактором ранжування в жодній документації пошукової системи або в словах представників цього ж пошуку.

Примітка: Асесори проводять оцінку якості результатів видачі на тестових вибірках перед впровадженням змін до алгоритмів (або після). Вони ніколи не оцінюють «живу видачу» з наступним результатом у вигляді «ручних» підкрут позицій того чи іншого сайту з боку фахівців пошуку. Тому не варто думати, що асесор зайде на ваш сайт, оцінить його за методами описаними в посібнику для асесорів і він піде в забуття (на другу сторінку результатів видачі) так пошук не працює. Очевидно, що пошукова система як строго формалізована і алгоритмізована система — не використовує в оцінці сайтів ті самі категорії та критерії (поняття), якими користуються живі люди для оцінки якості та достовірності контенту.

Введення концепції E-A-T варто сприймати як підвищення уваги з боку пошукової системи до якості (широке розуміння) контенту. Саме про важливість якості контенту ми й поговоримо далі. А ви думали до чого цей довгий вступ, так?

Як ми працювали з проєктом

В процесі роботи з сайтом https://odrex.ua/ ми не тільки не отримали зниження видимості за рядом наступних апдейтів основного алгоритму з серпня 2018 року, але й значно наростили органічний трафік.

Кажучи про причини зростання сайту в пошуку, хочеться зробити акцент на ключовому аспекті, за яким ми в основному і працювали, а саме — якісний контент. Це, звичайно ж, крім загальної трастовості сайту на основі зовнішніх сигналів (не будемо зупинятись на цьому, оскільки це може бути окремою темою для розбору), є одним з основних аспектів, що дозволяє проекту показувати зростання та успішно переживати апдейти.

Основний контент для сторінок послуг і напрямків, що просуваються, пишеться по нашим ТЗ копірайтерами клієнта з подальшою вивіркою та вичиткою з боку медичних фахівців клініки Odrex. Подібний підхід дозволяє забезпечити високу якість текстового контенту, як за змістом та наповненням, так і за формальними ознаками – професійною стилістикою та термінологією. Але досить трудомісткий і не дозволяє отримати великий обсяг матеріалу за короткий термін.

Оскільки процес роботи з проектом відбувається в умовах масштабної структури сайту та значної кількості запланованих категорій, які необхідно опрацювати — на всьому етапі просування клієнтом періодично визначаються пріоритетні напрямки медичних послуг, якими відбувається акцентована робота з оптимізації. Попередньо, звичайно ж, було розроблено та реалізовано структуру сайту з урахуванням усіх типів сторінок, яка дозволяє ефективно масштабувати сайт з отриманням позитивного результату в пошуку.

Важливі моменти оптимізації медичного сайту

Наріжним моментом створення якісного наповнення медичного сайту є розробка загальної структури сторінок з урахуванням специфічних для тематики контентних блоків. Блоків, що дають додаткову цінність контенту та підвищують загальну релевантність сторінок. Деякі з них:

  • Зокрема, важливим моментом з погляду формування загальної інформаційної структури сайту є опрацювання структури сторінок напрямків (відділень). Приклад сторінки відділення: https://odrex.ua/department/klinika-lecheniya-ozhireniya/.
  • Одним із найважливіших «комерційних факторів ранжування» для сайту медичної клініки є окремі сторінки медичних фахівців. У цьому питанні необхідно враховувати як опрацювання безпосередньо самої сторінки медичного фахівця, так і опрацювання блоків навігації сторінками фахівців та їх розміщення на інших сторінках.

Розміщення блоку зі списком медичних фахівців є обов’язковим майже всім комерційних сторінок медичної тематики. Цей блок повинен містити основну інформацію щодо фахівця та містити посилання на окремі сторінки кожного з спеціалістів:

Блок медицинских специалистов в мед тематике
Пример блока медицинских специалистов на страницах сайта
Блок специалистов для продвижения медицинского сайта
Приклад блоку медичних спеціалістів на сторінках сайту

Сторінка медичного фахівця повинна містити вичерпну інформацію з кваліфікації спеціаліста, лікарського профілю та напрямків, на яких він спеціалізується. UGC-блоки у форматі відгуків та розміщення сертифікатів дозволяють ще більше підвищити додаткову цінність. А блоки напрямів та медичної спеціалізації лікаря у форматі активних посилань на комерційні сторінки є непоганим елементом внутрішньої перелінковки, що підвищує релевантність. Приклад сторінки медичного фахівця: https://odrex.ua/specialists/david-makhatadze/

Додаткові точки росту

При просуванні сайту вкрай важливо не упускати додаткові точки зростання, що особливо не потребують великих витрат на впровадження. Зокрема, для сторінок, які мали непогану видимість та займали позиції в ТОПі, опрацьовувалися такі моменти:

  • Блок швидкої відповіді чи нульова позиція. Потрапляння сторінки на нульову позицію дозволяє значно підвищити трафік пошуковим запитом за рахунок підвищення позиції на 1-2 пункти до першого результату на сторінці видачі. У тому числі, як правило, позитивний ефект у вигляді зростання CTR має і розширений, більш помітний текстовий опис сторінки в блоці швидкої відповіді.

    Іноді виходить вистрибнути в блок швидкої відповіді з 3-5 позиції. При цьому сама оптимізація під нульову позицію найчастіше не вимагає значних доопрацювань сторінки і доцільніше працювати саме в цьому напрямку, ніж намагатися дотиснути сторінку на кілька пунктів, перебуваючи вже в ТОП-3.
Попадание в блок быстрого ответа Google
Пример блока быстрого ответа по одному из запросов
  • Оптимізація та розширення сніпету. Після того, як сторінка отримала високу видимість, необхідно в першу чергу звернути увагу на її подання в результатах видачі. Предметне опрацювання та оптимізація сніпету в цьому випадку дозволить вичавити зі сторінки більший результат. Зокрема, це можна зробити шляхом отримання розширеного СНІП через блок формату «питання-відповідь» (FAQ).

Наприклад, для деяких сторінок з високою видимістю використання розширеного сніпету за допомогою мікророзмітки сутності FAQPage дозволило отримати зростання трафіку оціночно на 7-8%.

Результати роботи з проєктом

За результатами просування органічний трафік сайту з серпня 2019 року до липня 2020 року, порівняно з аналогічним попереднім періодом, зріс на 256% і становить 2 634 172 сеанси. Що відповідає середньомісячному трафіку 219 514 сеансів.

Рост трафика медицинского сайта

Органічний трафік сайту в піковий період з січня до лютого 2020 року, порівняно з аналогічним періодом попереднього року, зріс на 450%.

Рост органического трафика сайта мед тематики
Рост органики мед сайта

За високої конкуренції у сфері медпослуг сайт медичного будинку Odrex зараз є одним із лідерів у пошуковій видачі. Як результат системної та структурованої роботи з SEO, 80% сукупного трафіку сайту – це безкоштовний трафік з органічної видачі Google.