Кейс SEO-продвижения Boiler.ua

Кейc SEO-просування інтернет-магазину сантехніки: вибір CMS для сайту та виявлення додаткових точок зростання трафіку

Метою цієї статті є не лише поділитися з читачами результатами нашої роботи над проектом, а й описати основні вимоги до CMS сайту з погляду SEO-фахівця, а також виявлення додаткових точок зростання органічного трафіку.

Вхідні дані проєкту:

Сайт: https://boiler.ua/

Тематика: Інтернет-магазин сантехніки та трубопровідної арматури, що працює по всій Україні.

Спеціалізація: Оптовий та роздрібний продаж різних типів сантехніки та обладнання для інженерних систем для фізичних та юридичних осіб.

Результати роботи над проєктом:

  1. Сумарний трафік із січня по листопад 2019 року, порівняно з аналогічним періодом попереднього року, зріс на 58,32%;
  2. Загальна кількість транзакцій інтернет-магазину збільшилась на 50,39%.

Трохи теорії

В першу чергу давайте розберемося, що собою представляє CMS (движок) сайту і яким саме вимогам для успішного SEO-просування інтернет-магазину вона повинна відповідати.

Выбор CMS для интернет-магазина

CMS (з англ. Content Management System – система управління контентом) —програмне забезпечення для організації управління та редагування вмісту сайту. Вона дозволяє людям без поглиблених технічних знань додавати та редагувати сторінки веб-сайту та їх контент. Приклади CMS-систем: WordPress, OpenCart, 1C-Бітрікс, Joomla та ін.

Основні вимоги до двигуна з боку пошукової оптимізації

  1. Простота та інтуїтивна зрозумілість у процесі роботи;
  2. Можливість редагування метатегів та заголовків сторінок, атрибутів alt та title для зображень. Для інтернет-магазинів важливим є завдання шаблонів метатегів для товарних сторінок;
  3. Можливість створення сторінок із ЧПУ-адресами;
  4. Можливість і простота редагування контенту на сторінках сайту, в т.ч. заголовків та зображень;
  5. Простота у додаванні та наповненні сторінок-карток товарів. Додавання елементів, які необхідні для поліпшення комерційних факторів ранжування: характеристики, ціна, статус наявності товару, блок з відгуками користувача, умови оплати та доставки, блок зі схожими товарами;
  6. Генерація автооновлюваної карти сайту sitemap.xml. Для фахівця також має бути передбачена можливість вибору сторінок, які будуть додані/виключені в sitemap.xml;
  7. Двигун не повинен формувати повні або часткові дублі та сміттєві сторінки з низькоякісним контентом, які можуть потрапити до індексу пошукових систем;
  8. Початкова продуманість двигуна в плані швидкості роботи майбутнього сайту;
  9. Коректне відпрацювання 404 помилок на віддалених або неіснуючих сторінках;
  10. Простота додавання хлібних крихт, можливість редагування основних елементів навігації;
  11. Базові схеми мікророзмітки “з коробки”, простота додавання та редагування коду семантичної розмітки на сторінках сайту;
  12. Підтримка мультимовності – можливість та простота створення різних мовних версій сайту, коректність атрибуту hreflang.

Важливим фактором для просування будь-якого інтернет-магазину є можливість реалізації структури, яка максимально охоплюватиме семантичне ядро. При цьому реалізована структура має бути максимально простою та доступною як для користувачів, так і для пошукових систем.

Для сайту Boiler.ua ця проблема є особливо актуальною.

На сайті представлений досить великий асортимент різних категорій товарів, при цьому в рамках конкретного, окремо взятого товару, можна виділити додаткові підгрупи за його характеристиками (розміром, матеріалом, сферою застосування). Кожна з цих підгруп може мати потенціал до залучення додаткового трафіку на сайт, відповідно необхідно виділення окремих посадкових сторінок по кожному з типів конкретного товару.

Розглянемо цю проблему на конкретному прикладі::

Категорія товарів “Муфтові крани”, в якій можна виділити різні підтипи в залежності від різних технічних характеристик, галузі застосування, бренду та інших ознак. На багато хто з них є попит у покупців, а конкуренти виділяють окремі посадкові сторінки.

Наприклад візьмемо одну з найпопулярніших підкатегорій кранів за діаметром різьблення “Кран 3/4 дюйма”, під яку ми створили окрему посадкову сторінку.

Частотність запиту “кран шаровий 3/4” згідно з даними Serpstat по Україні:

Частотность запроса “кран шаровый 3/4”

Видача за запитом “кран шаровий 3/4”:

Выдача по запросу “кран шаровый 3/4”

Зрозуміло, що зайняти позиції вище, ніж у сайтів-агрегаторів, досить проблематично, але при великому товарному асортименті цілком можливо. Окрім цього, у разі нашого інтернет-магазину, пошукова видача по конкурентам є досить неоднорідною. Це можуть бути як великі агрегатори (Prom.ua, Olx або Rozetka), так і невеликі сайти, що спеціалізуються на певному виді товарів.

Підсумуємо все вищесказане:

Коли виникає необхідність створення додаткових сторінок для підкатегорій товарів, на сайтах з великим товарним асортиментом може виникнути проблема розширення структури з точки зору її доступності та зрозумілого представлення на сайті. Виділення всіх додаткових сторінок по підтипам товарів значно ускладнить основне меню майбутнього сайту, тому ваша CMS має надавати альтернативні способи вирішення цієї проблеми. Відмінними варіантами можуть стати: використання тегування або фільтрів за параметрами продуктів з можливістю їх подальшої оптимізації.

Boiler.ua реалізований на двигуні Хорошоп — CMS для інтернет-магазинів, яка є непоганим рішенням для невеликих та середніх сайтів (з відгуками про дану платформу можете ознайомитись за посиланням). 

Докладніше розглянемо основні можливості, які надала нам дана CMS:

  • Проста в освоєнні та інтуїтивно зрозуміла в роботі, на сайті розробників є докладні інструкції;
  • Можливість додавання правок та шаблонізації метатегів title, description, а також атрибутів зображень;
  • Можливість оптимізації сторінок-фільтрів;
  • Можливість задати friendly URL для сторінок сайту;
  • Готовий файл robots.txt та автооновлювана карта сайту;
  • Зручний редактор текстового контенту (в т.ч. заголовків) та зображень на сторінках товарів;
  • Можливість прописати метатеги, задати атрибути noindex, nofollow для окремої сторінки;
  • Адекватна швидкість роботи сайту на десктопі та мобайлі;

Дані звіту “Швидкість завантаження” з Google Search Console (на момент публікації звіт знаходиться в тестовому режимі):

Скорость загрузки Boiler.ua
  • Можливість наповнення сторінок карток товарів необхідною інформацією (з позиції комерційних факторів ранжирування): ціна, докладний опис, тех. характеристики, контакти продавця, умови оплати та доставки, блок відгуків користувача, схожі та нещодавно переглянуті товари;
  • Відсутність в індексі сміттєвих та сторінок. Важливою є можливість додавання одного й того самого товару в різні категорії без формування сторінок-дублів.

Основним недоліком даного двигуна, на наш погляд, є те, що Хорошоп є закритою системою, тому використання будь-яких технічних доробок, які не передбачені розробниками, вимагають погодження, і в деяких випадках їх неможливо впровадити. Швидкість виконання робіт безпосередньо залежить від швидкості реагування служби підтримки платформи та розробників.

Створення та оптимізація сторінок фільтрів як додаткова точка зростання трафіку сайту

Однією з основних переваг CMS Хорошоп є можливість створення та оптимізації окремих сторінок зі статичними URL-адресами під фільтри товарів із різними характеристиками. Ця опція дає можливість виділення та оптимізації окремих сторінок під групи низько- та середньочастотних запитів, які мають потенціал до залучення додаткового трафіку на сайт. При цьому структура сайту не ускладнюється і залишається зрозумілою як для користувачів, так пошукових систем.

На движку реалізована можливість задати для подібних сторінок friendly URL, метатеги, а також додати текстовий контент та заголовки.

Як ми працюємо з фільтрами:

1. Збираємо повну семантику під конкретну категорію товарів на сайті (докладно зупинятись на зборі семантики не будемо, почитати інформацію про це можна тут);

2. На основі семантики виділяємо групи за типами товарів та товарним асортиментом нашого інтернет-магазину;

3. Аналізуємо видачу за конкретними ключовими запитами із середньою та низькою частотністю. Нас цікавлять такі питання:

  • Які саме типи конкурентів займають топові позиції (звичайні інтернет-магазини чи сайти-агрегатори). Наскільки проблематично буде потрапити до ТОП видачі?
  • Товарний асортимент на сторінках сайтів-конкурентів. Чи можемо ми конкурувати з ними?
  • Визначаємо тип та якість контентного наповнення сторінок сайтів-конкурентів. Який контент нам знадобиться для майбутніх сторінок?

4. На основі проведеного аналізу робимо висновки про необхідність створення окремих посадкових сторінок, складання метатегів та написання текстового контенту.

який завжди є сенс у створенні окремих сторінок під конкретні типи товарів, іноді досить провести додаткову оптимізацію загальної сторінки під цю групу ключових слів.

Для наочності наведемо приклад видачі на запит “металопластикова труба 16”. Під даний тип металопластикових труб ми не виділяли окремої посадкової сторінки. Провівши аналіз видачі, ми побачили, що топові позиції займають спільні сторінки по металопластикових трубах.

Органічна видача за запитом “металопластикова труба 16”:

Выдача по запросу “металлопластиковая труба 16”

Результати створення окремих сторінок фільтрів

Щомісяця створені та оптимізовані нами сторінки фільтрів приводять на наш сайт близько 16% загального трафіку.

На скріншоті, наведеному нижче, представлена інформація про кількість користувачів, які перейшли з органічної видачі на створені нами сторінки фільтрів для категорії кульових кранів (з 01.01.2019 по 30.11.2019):

Трафик страниц фильтров за год

Висновок:

Як видно з наведених вище даних, створення окремих сторінок фільтрів під низько-і середньочастотні групи пошукових запитів є відмінним способом для залучення додаткового трафіку на сайт, але вимагає попереднього збору семантики та аналізу видачі за даними групами запитів. Подібні роботи необхідні для запобігання марнування часу та витрат на написання контенту для цих сторінок. Іноді для того, щоб потрапити до ТОП видачі за деякими запитами, достатньо оптимізації загальної сторінки категорії під дані групи ключових слів.

Загальні результати роботи над проектом

Проведені роботи

З моменту початку просування проекту основним напрямком робіт стало розширення структури сайту з виділенням нових посадкових сторінок, загальне збільшення їхньої релевантності за рахунок внутрішньої оптимізації, яка проводилася на основі зібраного семантичного ядра, аналізу пошукової видачі та представлених у ТОПі сторінок сайтів-конкурентів.

В рамках цього напряму були проведені такі роботи:

1. Збір та кластеризація семантичного ядра, постійна робота над розширенням семантики сайту, створення на її основі нових сторінок під середньо- та низькочастотні запити;

2. Складання технічного завдання на усунення деяких технічних недоробок на сайті, серед яких:

  • Видалення внутрішніх посилань із 404-кодом відповіді;
  • Закриття від індексації не оптимізованих сторінок фільтрів;
  • Видалення 301-редиректів, які направляють на сторінку з 404-кодом відповіді;
  • Вирішення проблеми з індексацією деяких сторінок сайту (при обході пошуковим ботом Google сторінки віддавали 503 код відповіді).
3. Підвищення якості текстового контенту, що існує на сайті. Перегляд ТОПу пошукової видачі за конкретними типами товарів, складання на його основі ТЗ копірайтеру та написання текстів для сторінок категорій сайту з неякісним або відсутнім контентом;

4. Роботи над розвитком посилання профілю сайту.

Результати роботы над проєктом

За результатами робіт над проектом слід зазначити таке:

  1. Місячний трафік сайту зріс із 20 107 відвідувачів у листопаді 2018 року до 32 440 у листопаді 2019 року, тобто. на 61,3%;

Порівняння кількості відвідувачів сайту з органічної видачі у листопаді 2019 року з аналогічним періодом минулого року:

Сравнение трафика сайта
  1. Сумарний трафік із січня по листопад 2019 року, порівняно з аналогічним періодом попереднього року, зріс на 91 321 відвідувач або на 58,32%; 
  2. Загальна кількість транзакцій інтернет-магазину збільшилась на 50,39%.

Динаміка зміни пошукового трафіку з Google:

Динамика поискового трафика за год

Динаміка кліков з Search Console за рік:

Динамика кликов из Search Console за год

Порівняння позицій за деякими групами пошукових запитів:

Позиції за категорією “Труби” за 05.11.18 і 01.11.19:

Позиции по категории “Трубы”

Позиції за категорією “Фітінги” за 05.11.18 і 01.11.19:

Позиции по категории “Фитинги”

Позиції за категорією “Засувки” за 05.11.18 і 01.11.19:

Позиции по категории “Задвижки”

Позиції за категорією “Каналізаційні труби” за 05.11.18 і 01.11.19:

Позиции по категории “Канализационные трубы”

Позиції за категорією “Зворотні клапани” за 05.11.18 і 01.11.19:

Позиции по категории “Обратные клапаны”

Загальні висновки

  1. Важливим фактором успішності SEO-просування інтернет-магазину є вибір CMS-системи майбутнього сайту. Двигун повинен повністю відповідати всім технічним вимогам та бути зручним та зрозумілим у роботі, давати можливість SEO-фахівцеві вносити необхідні зміни без постійного звернення до розробників;
  2. На сайтах з глибоким та широким товарним асортиментом може виникнути проблема з реалізацією структури, яка буде простою та зрозумілою для користувачів та пошукових систем;
  3. Оптимізація сторінок фільтрів дає змогу не лише створити просту структуру, а й залучити додаткових користувачів на сайт інтернет-магазину, тобто. буде додатковою точкою зростання трафіку;
  4. Щоб уникнути втрати часу та коштів на створення та оптимізацію сторінок під окремі фільтри товарів, необхідно провести попередні роботи: збирання та кластеризацію семантики, виділення груп запитів під нові сторінки, аналіз сайтів, представлених у видачі за даними запитами, аналіз товарного асортименту та текстового контенту сторінок , які знаходяться у ТОПі. На підставі даних робіт можна зробити висновки щодо необхідності створення та оптимізації окремих сторінок фільтрів.