Продвижение агентства нерухомості Ugo-Zapad

Вхідні дані по проєкту:

  • Сайт: https://ugo-zapad.ua/;
  • Тематика: Агентство нерухомості Одеси та Одеської області;
  • Основна спеціалізація: Продаж об’єктів нерухомості;
  • Трафік на старті: ~5500 користувачів з пошуку на місяць;

Цілі проєкта

  1. Збільшити кількість заявок на перегляд нерухомості у 3 рази;
  2. Збільшити кількість заявок на продаж своєї нерухомості через агентство у 2 рази.
АН Юго-Запад

Попередній аналіз конкуренції

Для регіональних сайтів, незалежно від тематики, конкурентами були і залишаються агрегатори. В Україні основними агрегаторами у сфері нерухомості є: lun.ua, olx.ua, dom.ria.com – три гіганти, конкурувати з якими із звичайним регіональним сайтом майже неможливо. Не варто розраховувати, що ви обійдете їх у пошуку за якимись конкурентними запитами, тому що це вдається вкрай рідко.

ТОП-10 за нашими запитами, крім вищезгаданих сайтів, займають інші регіональні агенції, менші та менш популярні агрегатори нерухомості – це наші основні конкуренти. Саме на цю групу сайтів стали орієнтуватися щодо мінімальних вимог до сайту для SEO-просування. На етапі оцінки проекту важливо визначити, чи є резон у SEO-просуванні, адже якщо сайт не буде відповідати мінімальним вимогам, то просувати його буде дуже складно чи неможливо взагалі.

Виходячи з досвіду роботи з подібними проектами та в подібних нішах, ми позначили головні фактори, які мають критичне значення для SEO та яким має відповідати проект для успішного просування. До списку таких факторів потрапили кількість об’єктів, унікальність контенту (зокрема, фотографії), повнота структури та надання інформації (характеристики), наявність навігаційних та інформаційних блоків (фільтри, онлайн-карти), розвинений профіль. Кількість об’єктів – основний фактор, що залежить від роботи команди агентів, менеджерів клієнта і вплинути на нього ми не можемо. На інші значущі фактори ми могли вплинути: покращити поточний або впровадити новий функціонал, створити широку структуру та прокачати профіль посилання.

Визначивши що мінімальні вимоги для просування сайту з нерухомості – кількість об’єктів за пріоритетними категоріями не менше середнього за конкурентами, ми взялися за аналіз конкурентів з ТОП та порівняння з сайтом, що просувається.

Кількість об’єктів нерухомості за категоріями:

Сайт/ Категорія Будинки Квартири Комерція Ділянки Новобудови
dom.ria.com 3200 42100 1200 250 160
olx.ua 3400 32500 1300 1400
lun.ua 9000 43000 140
premier-odessa.com.ua 3300 9800 800 1600 170
atlanta.ua 1100 12300 1600 350 160
avalon-odessa.com 800 5700 220 420 170
od.van.ua 4500 30000 1800 2600 175
besplatka.ua 3200 15000 2600 1500
domik.ua 2100 5000 1800 1200 190
r24.ua 1400 16000 100
В середньому з 10 3200 21100 1400 1050 165
В средньому з 7 2300 13400 1400 1100 173
ugo-zapad.ua 4100 12800 1300 1700 160

Якщо враховувати всі сайти, то за середньою кількістю об’єктів наш сайт поступається лише за категорією “Продаж квартир”. Якщо виключити трійку лідерів ринку, наш сайт на рівні решти конкурентів. За розділом “Продаж будинків” наш сайт істотно перевершує всіх при будь-якій вибірці. Забігаючи наперед скажемо, що саме за категорією продажів будинків сайту вдалося обійти сайти з трійки лідерів. Ще раз підтвердився фактор значущості асортименту.

У клієнта була команда розробників, готова до оперативних виправлень сайту. Попередньо погодивши можливість реалізації наших ідей з розробниками, ми розпочали складання плану робіт та оптимізації сайту.

План робіт на перший рік

Для реалізації поставленої мети ми склали приблизний план робіт та позначили зони відповідальності.

# Назва задачі Відповідальний Термін
1 Глибокий аналіз пошукового попиту у ніші продажу нерухомості SEO Перший місяць
2 Аналіз комерційних факторів сайтів-конкурентів SEO Перший місяць
3 Виділення обов’язкового функціоналу для агенції нерухомості з урахуванням юзабіліті SEO + UX/UI Перший місяць
4 Реалізація функціоналу та комерційних факторів DEV + UX/UI + Контент-менеджер 2-6 місяці
5 Проектування структури сайту з максимальним охопленням запитів SEO 2-3 місяць
6 Технічний аудит сайту та технічне завдання для розробників, контроль за його реалізацією SEO 2-3 місяць
7 Семантична оптимізація: складання тегів, заголовків та текстів SEO 2-3 місяць
8 Реалізація аудиту та структури DEV + Контент-менеджер 4-12 місяці
9 Впровадження семантики DEV + SEO + Контент-менеджер 4-6 місяці
10 Побудова результативного посилального профілю SEO 3-12 місяці
11 Точкові текстові правки SEO 4-12 місяці

На перші 3 місяці ми мали більш докладні щомісячні плани, які намагалися виконати зі свого боку вчасно. На місяці, що залишилися, ми складали план по закінченню останнього місяця з урахуванням першочергових завдань.

Хід робіт з оптимізації та просування

Розберемо докладніше, що робилося з нашого боку:

Місяць 1

  1. Вивантажили пошукові запити, за якими ранжуються у пошуку наші конкуренти, із сервісів Serpstat та Ahrefs. Зібрали запити з Планувальника ключових слів Google та пошукові підказки за допомогою програми Key Collector. Отриману базу в 70000 пошукових запитів почистили від явного сміття і кластеризували в програмі Key Assort. Потім дочистили та докластеризували вже в Excel. Здобули семантику, готову для проектування структури сайту.
  2. Проаналізували комерційні фактори, що впливають на довіру до сайту з боку пошукових систем за більш ніж 60 показниками. До таких факторів відносяться: кількість філій у місті, області та Україні загалом, наявність та кількість форм заявок, міські та мобільні номери телефонів, регіональний домен, відгуки, сторінки співробітників-ріелторів та ін. Порівняли наші показники з конкурентами. Найважливіші фактори, які були у конкурентів, але не було у нас, поставили у пріоритет на впровадження.
  3. Визначили найважливіші навігаційні та інформаційні блоки, які мають бути на сайті, щоб відповідати рівню конкурентів за зручністю користування. Сюди відносяться фільтри та їх зміст, сортування, відображення об’єктів на онлайн-карті з можливістю бачити сусідні об’єкти, перелінкування, характеристики об’єкта та ін. Якщо сайт зручний, то клієнт не тільки з ним взаємодіятиме, а й порадить своїм знайомим.

Складені ТЗ за комерційними факторами та функціоналом віддали на реалізацію у відділ розробки.

Місяць 2-3

  1. На основі нашої повної семантики склали структуру сайту. За рахунок її повноти ми й планували вихід у ТОП спочатку неконкурентних запитів, а потім і найконкурентніших та високочастотних запитів. У результаті ми отримали тисячі сторінок під створення та наповнення. За рахунок великої кількості та різноманітності об’єктів на сайті сторінки виходять релевантні та досить якісні.
  2. Провели технічний аудит сайту для виправлення найбільш критичних проблем та покращення індексації сторінок із нашої структури. Найважливіше тут, щоб наші десятки тисяч сторінок добре індексувалися пошуковим ботом.
  3. Склали шаблони тегів Title, Description, H1 та технічне завдання на тексти. На найпріоритетніші категорії замість шаблонів склали унікальні теги. Рекомендували впроваджувати теги одночасно зі створенням сторінок, щоб сторінки одразу добре ранжувалися. Усі зібрані ТЗ на структуру, теги та технічну оптимізацію передали на розробку.

Місяці 4-12

Після трьох місяців співпраці, розпочалися вже фактичні зміни на проекті з усіх напрямків. Щомісяця впроваджується семантика, структура, реалізуються технічні виправлення та додатковий функціонал. Ведеться точкова робота з текстовою оптимізацією на сторінках, які не дотягують до ТОП-10.

Далеко не всі задумані пункти було реалізовано у запланований термін. Навіть зараз у проекту залишається досить технічних проблем, які вирішуються недостатньо оперативно. Але навіть за відсутності технічної оптимізації за низкою моментів сайт показує хороші результати за рахунок продуктивної роботи інших команд, що працюють з проектом.

Результати SEO-просування агентства нерухомості

За результатами просування:

  • Місячний трафік зріс у 2,5 рази з 5584 до 13880 відвідувачів. Сумарний трафік за 1 рік зріс у 2 рази порівняно з попереднім роком – з 40390 до 81690 відвідувачів.
  • Сумарна кількість заявок на перегляд нерухомості за 1 рік зросла у 3,01 рази порівняно з попереднім роком.
  • Сумарна кількість заявок на продаж своєї нерухомості за 1 рік зросла у 2,9 рази порівняно з попереднім роком.
  • Коефіцієнт конверсії за 1 рік збільшився у 1,6 разів у порівнянні з попереднім роком.

На даний момент зберігається стрімка динаміка зростання позицій і трафіку. Попереду ще багато роботи, але ми розраховуємо на збільшення трафіку в 2-2,5 рази за наступний рік – до 30000+ відвідувачів на місяць.

Динаміка зміни пошукового трафіку з Google за рік

Поисковый трафик
Сравнение трафика из поиска

Порівняння динаміки зміни пошукового трафіку з Google за 2 роки

Порівняння кількісних показників пошукового трафіку з Google за 2 роки

Динаміка кліків з Search Console за рік

Раніше ми показували, що за категорією “Продаж будинків” сайт знаходиться в лідерах за кількістю об’єктів, значно перевищуючи середнє по ТОП-10. Саме за деякими запитами з цієї категорії вдалося наздогнати та частково обігнати такі бренди як lun.ua та dom.ria.ua.

Позиції категорії “Продаж будинків”. Період 3 вересня 2018 – 4 ноября 2019

Порівняння позицій за категорією “Продаж будинків” з конкурентами:

Запит/Сайт ugo-zadad.ua olx.ua dom.ria.ua lun.ua
купить дом 3 1 2 5
купить дом в одессе 2 1 6 3
купить частный дом в одессе 3 1 5 2
дома в одессе 3 1 4 2
дом в одессе купить 1 2 5 3

Сайт занял ТОП-1 по многим коммерческим запросам, например “агентство недвижимости” (если искать из Одессы) и “агентство недвижимости Одесса”.

Позиции главной страницы

Позиції на запити головної сторінки. Період 3 вересня 2018 – 4 листопада 2019

Приклади позицій щодо інших пріоритетних груп

Позиції категорії “Продаж квартир”. Період 3 вересня 2018 – 4 листопада 2019

Позиції категорії “Продаж землі”. Період 3 вересня 2018 – 4 листопада 2019

Позиції категорії “Продаж комерції”. Період 3 вересня 2018 – 4 листопада 2019

За результатами року співпраці основні цілі були досягнуті, а ми виробили чек-лист вимог, необхідних для SEO-просування сайтів нерухомості.

Чек-лист вимог для проектів у сфері нерухомості для успішного SEO-просування

  1. Команда SEO-спеціалістів, яка:
    1. підготує структуру сайту на підставі аналізу конкурентів та статистики пошукових запитів;
    2. запропонує основні інформаційні блоки, які мають бути на сайті, та принцип їх роботи;
    3. виконає on-page оптимізацію сторінок: складе шаблони SEO-тегів, напише ТЗ на тексти;
    4. зможе побудувати ефективний профіль посилання.
  2. Команда розробників, яка:
    1. зможе на оптимальному CMS для сайту нерухомості реалізувати необхідний функціонал: фільтри, сортування, відображення об’єкта на онлайн-карті та ін;
    2. реалізувати сучасний адаптивний дизайн із урахуванням юзабіліті.
    3. запровадити ТЗ від сеошників;
    4. підтримувати сайт у працездатності.
  3. Команда менеджерів и агентів з нерухомості, що здатна:
    1. забезпечити стабільний високий потік нових об’єктів;
    2. своєчасне наповнення та редагування сайту об’єктами;
    3. якісний та клієнтоорієнтований сервіс.
  4. Великий вибір об’єктів. Йдеться не про сотні об’єктів, і навіть не про тисячі, а про десятки тисяч об’єктів. Об’єкти повинні постійно додаватись нові, а неактуальні об’єкти – переміщатися на останні сторінки каталогу або в архів.
  5. Уникальні об’яви по об’єктам нерухомості:
    1. унікальні фотографії об’єктів. Фотографії, які зробили ваші менеджери, ніхто інший раніше не публікував їх в інтернеті. На такі зображення потрібно накладати водяні знаки, щоб їх менше розповсюджували мереже.
    2. унікальний текстовий опис об’єктів. Опис має бути складений вашими менеджерами, що ніхто інший раніше не публікував його в інтернеті.

Висновок

Просування проектів з нерухомості вимагає ретельної підготовки з усіх напрямків.

Великий рівень конкуренції, непідготовленість співробітників та не сплановані дії часто призводять до втрати часу та грошей. Але якщо правильно організувати роботу всіх команд, мати об’єктивний погляд на потенціал свого проєкту та способи досягнення мети, результат однозначно буде!