
Виділений IP-адрес для сайту: Неочевидні фактори в SEO
Успішне SEO-просування сайту є комплексним процесом, що вимагає врахування як цілком очевидних, так і другорядних факторів, які потребують більш глибокого аналізу. У цій статті ми не будемо ділитися з вами успішним досвідом нашої роботи, а хочемо приділити увагу цікавій проблемі, з якою стикнулися в процесі просування деяких наших закордонних проєктів.
Невелика передісторія
Кілька наших закордонних клієнтів користуються послугами хостингу Godaddy. У листопаді 2021 року стало відомо, що понад 1,2 млн клієнтів веб-хостингу для WordPress зазнали витоку даних. Зловмисники отримали доступ до електронних адрес користувачів, номерів клієнтів, початкових паролів до адмін-панелі та закритих ключів SSL.
При цьому слід зазначити, що інцидент стався у вересні, а виявлений був лише в середині листопада. Докладніше про це можна прочитати за посиланням. Фактично зловмисники майже 2 місяці мали повний доступ до CMS 1,2 млн сайтів і могли здійснювати з ними будь-які маніпуляції.
У цій статті ми не будемо обговорювати якість послуг, що надаються хостингом. Хочемо лише зазначити, що сайти, які знаходяться у нас на просуванні, від зламів не постраждали.
Суть проблеми
У грудні ми помітили, що на сайтах наших клієнтів почала простежуватися проблема зі скануванням та індексацією нових сторінок. Google-бот з звичайною періодичністю сканував старі сторінки сайту, повністю ігноруючи нові, які періодично додавалися. При цьому запит на індексацію сторінок вручну за допомогою Google Search Console також не давав жодних результатів.
Проблема набула критичного характеру, оскільки близько 2-х місяців Google просто ігнорував нові сторінки сайту. У процесі вивчення цього питання було виключено, що проблеми зі скануванням та індексацією викликані внутрішніми факторами. Значних технічних проблем з сайтом виявлено не було, нові сторінки були відкриті для сканування та індексації, додані як у внутрішню перелінковку, так і в файли sitemap.xml. Крім того, на деякі нові сторінки були розміщені посилання зі сторонніх ресурсів — при цьому самі сторінки, з яких ставилися ці посилання, одразу потрапляли в індекс, наші ж сторінки — ні.
Якість контенту нових сторінок також не викликала питань, оскільки здебільшого це були великі інформаційні статті для блогу, з унікальними та чітко структурованими текстами, доданими зображеннями та таблицями.
Тому ми почали переглядати зовнішні фактори, які могли призвести до проблеми зі скануванням. Особливо нас зацікавило питання впливу масової проблеми зі зламом хостингу на оцінку якості сайтів, що користуються його послугами, з боку Google.
У процесі вивчення цього питання ми з’ясували кілька важливих моментів:
- Сайти наших закордонних клієнтів не мали окремо виділених для них IP.
- На одному IP із нашими сайтами знаходилися зламані ресурси.
Приклади зламаних сайтів, які знаходилися на одному IP із сайтом нашого клієнта
Ми вирішили порекомендувати нашим клієнтам придбати виділені IP-адреси для кожного сайту.
Приблизно через тиждень очікування Google-бот знову почав переобхід нових сторінок.
Статистика запитів на сканування сторінок до та після перенесення на виділений IP
А ще за тиждень вони почали поступово потрапляти до пошукового індексу.
Статистика відправлених та проіндексованих сторінок
Подібний результат було отримано для кількох клієнтських сайтів, які переводилися на виділений IP у різний час.
Отже, висновки
- Проблеми зі скануванням та індексацією сторінок не завжди пов’язані з технічними проблемами та помилками всередині сайту — інколи слід провести більш глибокий аналіз.
- На рішення про додавання тієї чи іншої сторінки до індексу з боку Google впливають не лише очевидні фактори (якість контенту сторінки, дозвіл на індексацію, її наявність у файлі sitemap.xml, наявність внутрішніх і зовнішніх посилань на цю сторінку тощо), але й непрямі фактори, такі як якість сайтів, що знаходяться з просуваним ресурсом на одному IP.
