Telegram-каналы для интернет-маркетолога

На що підписатися інтернет-маркетологу. Топ-40 найкращих telegram-каналів

Тепер, коли загальний інтерес до Clubhouse вщухає, а популярності набирає Dispo ми вирішили проаналізувати, які telegram-канали використовують маркетологи у своїй роботі та вивести топ найкращих за версією OdesSeo.

Я опитав лідерів думок і фахівців нашого агентства з метою з’ясувати, які маркетингові канали працюють саме для них, у яких вони бачать перспективу подальшого розвитку, а також попросив поділитися каналами, які дійсно будуть корисні для інтернет-маркетолога. В результаті вийшов топ із 40 каналів та кілька окремих топів від експертів.

Ірина Цвінкайло

Head of SMM Department at OdesSeo,
Викладач курсів з Інтернет-маркетингу та SMM у Комп’ютерній школі Hillel, автор telegram-канала SMM рекомендации

Якість контента в telegram-каналах.

Якість оцінюю за контентом: наскільки корисний він мені, чи не дублюється в каналах, на які я підписана раніше. Обов’язково гортаю вглиб, щоб переконатися, що контент якісний постійно, а не лише останній пост

Більшість каналів та авторів, на яких я підписана, ведуться якісно вже довгий час. Причина в тому, що їх проводять фахівці, які постійно розвиваються. Згодом, зі зростанням каналу з’являється більше реклами, ставлюся до цього з розумінням. Головне для мене це інформація з експертизою. 

Якщо канал знижує якість контенту або тематика каналу втрачає актуальність, відписуюся відразу. Бо я маю певну кількість каналів, які фізично встигаю читати. 

На нові канали підписуюсь за рекомендацією, рідше з реклами.

«Які методи ви використовуєте для просування каналів клієнтів і як оцінюєте перспективи маркетингу в Telegram?»

Для просування telegram-каналів ми використовуємо декілька інструментів:

  • таргетована реклама Facebook,
  • платне розміщення у вже розкручених каналах,
  • взаємний піар.

Кожен із способів має як переваги, так і недоліки. Тому рекомендую використовувати комплекс інструментів для просування каналу та постійно шукати нові способи та джерела.

Наприклад, завдяки налаштуванням таргетування залучаємо в канал лише цільову аудиторію, а ось завдяки платному розміщенню в інших каналах можна отримати нецільових підписників, наприклад, за ГЕО. 

Припускаю, що незабаром такий інструмент, як таргетована реклама Facebook для залучення підписників та популяризації каналів використовувати буде складніше. Оскільки як цільова сторінка в рекламі використовується посилання на канал, а рекламна система не може перевірити релевантність і якість даної посадкової сторінки. У Google Ads вже немає можливості запустити подібну рекламу з посиланням на Telegram-канал. Тому користуємося моментом та нарощуємо аудиторію.

Платне розміщення в інших каналах користувачі можуть розглядати як рекомендацію автора і охоче переходитимуть у рекомендований канал, ніж по рекламі в Facebook і Instagram. 

Взаємний піар, якщо його постійно використовувати, може знизити якість вашого контенту на каналі, і це негативно вплине на утримання аудиторії. 

Але головним чинником утримання аудиторії залишається висока якість контенту. Кількість каналів зростає постійно, а значить, конкуренцію за увагу цільової аудиторії  виграють лише канали із справді крутим контентом.  

Топ-5 Telegram-каналів, котрі я рекомендую

1. SMM рекомендации

Це мій канал 🙂 Пишу чітко про SMM, рекламу в соцмережах, ділюся своїми кейсами, спостереженнями та кейсами своєї команди.

2. Digital Puzzle

Коротко про маркетинг загалом, є багато посилань. Дуже допомагає самій бути в курсі всіх новин.

3. 👾 DNative – блог про SMM і Instagram 

Ще один класний канал про SMM. Багато довгих постів, нотаток та анонсів тематичних кімнат у Clubhouse.

4. Median ads & School

Канал про рекламу у соцмережах. Часто публікують кейси та новини про рекламних менеджерів.

5. референс есть

На каналі зібрано багато референсів, які можна використовувати практично у всіх тематиках.

Email-маркетинг

#1 Это emailтарно!

https://t.me/emailtarno

Канал про email-маркетинг та маркетинг загалом. Автор ділиться практичним досвідом створення розсилок, розповідає про свої кейси, а також публікує посилання на онлайн-конференції та зовнішні статті.

#2 eSputnik

https://t.me/eSputnik_com

Канал сервісу для email-розсилок Esputnik. Пишуть про розсилки, роботу з поштовиками, маркетинг та маркетингові конференції.

#3 Кухня email маркетингу

https://t.me/emailmarketingnews

Канал із новинами про email-маркетинг. Здебільшого збирають зовнішні статті про розсилки та публікують посилання на них.

Наталья Устименко

Наталя Устименко

Керівник з директ-маркетинга в eSputnik

Нині складно говорити саме про якість. Якщо ми говоримо про особисті підписки, то для мене важливим є канал, який щодня дає мені корисну інформацію. Не важливо, в якому ключі: 

  • оперативне сповіщення про якісь новини галузі,
  • нечасті, але круті пости з особистого досвіду,
  • розбір цікавих кейсів,
  • добірки корисної літератури тощо.

Тому головний «показник» – це якість контенту та його користь для мене. Коли канал кишить рекламою не за темою та ставками на спорт, то відразу стає зрозуміло, що дружби у нас не вийде) 

Якщо ми говоримо про те, як вибирати канали для партнерства, тут крім контенту є й інші параметри. Ймовірно, хтось дивиться на кількість учасників у спільноті, і це може бути досить оманливим показником. Краще звернути увагу на:

  • Охоплення одного посту та середні охоплення за місяць/тиждень.
  • Хто ділиться публікаціями цього каналу та кого згадують у каналі (це можна подивитися через telemetr, tgstat).
  • Чи немає позначки про ботоводство на цих каналах.
  • Відгуки про розміщення у цих каналах тощо.

«Чи були ситуації, коли контент якогось каналу прискорював виконання рутинних завдань?»

Як каже стиліст Гоша Карцев: 

“У будь-якій професії головне – надивленність”

Більше допомагає накопичувальний ефект від прочитаних/переглянутих матеріалів) Телеграм-канали допомагають залишатися в темі та не перелопачувати безліч сайтів, а отримувати вже дозовану та відібрану інформацію. 

І ось коли прилітає якесь завдання, ти згадуєш: “Точно, можна зробити як писали ось там!”

Саме позбавлятися рутини швидше допомагають боти: планування постів, отримання аналітики, агрегатори для збору посилань і т.д.

Список каналів у моїх підписках досить широкий, я залишу лише ті, що будуть корисні емейл-маркетологам. Буду трохи суб’єктивною, тому що активно беру участь у житті перших двох каналів, зате можу бути впевненою як контент:

1. eSputnik_com

Найцікавіші матеріали блогу eSputnik, знижки від партнерів та записи заходів. 

2. my_top_five

Щоденні добірки про інтернет-маркетинг. Допомагає бути в курсі подій галузі, а також отримувати набори інструментів для роботи та літератури.

3. Emailconf

Це чат професіоналів галузі та на сьогодні це найбільше ком’юніті.

4. Marketing_email

Мені подобається, що подаються не просто посилання, а й обов’язково є особиста думка автора про матеріал. 

5. Webmagic

Найчастіше я переглядаю статті про аналітику та рекомендації заходів.

Маркетинг

#4 WebPromoExperts 🎓

https://t.me/webpromoexperts

Телеграм канал академії Інтернет-маркетингу WebPromoExperts. На каналі публікуються посилання на статті з блогу та нові курси академії.

#5 Interra | Спільнота інтернет-фахівців

https://t.me/interrabz

Телеграм канал освітньої платформи Interra. На каналі велика кількість постів про особисту ефективність, комунікацію, маркетинг і курси платформи.

#6 E-commerce наше все!

https://t.me/ecomm1

Канал маркетологів templatemonster та Ігоря Шулежко. Контент спрямований більше у бік інтернет-маркетингу та e-commerce. Буде корисним не лише маркетологам, а й sales-менеджерам.

#7 I-Marketing.ua

https://t.me/imarketingua

Telegram-канал про інтернет-маркетинг з короткими новинами, нотатками та посиланнями на статті.

#8 ДИЗАЙНМАЛАША

https://t.me/designmalasha

Канал про дизайн. Референси круто допомагають вирішувати завдання створення нових рекламних банерів або креативів для соцмереж.

#9 SETTERS

https://t.me/setters

Великий канал про продуктивність, маркетинг і діджитал тематики в цілому.

#10 референс есть

https://t.me/wishdo_reference

Ще один телеграм-канал із референсами. 90% візуальний контент чи пояснення дизайнерських рішень.

#11 Партизан | Digital Marketing

https://t.me/partizan_ads

Канал про партизанський маркетинг із прикладами вдалої і не дуже реклами. Багато пізнавального контенту для загального розвитку та створення нових креативів.

#12 Digital Puzzle

https://t.me/DigitalPuzzle

Канал про інтернет-маркетинг загалом. Є пости з email-маркетингу, SMM, націлювання і тд.

#13 TexTerra

https://t.me/TexterraBlog

Канал великого блогу про інтернет-маркетинг TexTerra. На каналі публікуються як статті блогу, і окремий корисний контент з маркетингу.

#14 Cossa

https://t.me/cossaru

Це телеграм-канал великого порталу новин Cossa.ru. На каналі публікуються в основному статті із сайту. Матеріал охоплює всі сфери інтернет-маркетингу, від SEO новин до результатів зовнішніх досліджень.

#15 Pro Digital. Інтернет Маркетинг і SMM

https://t.me/prodigitalme

Ще один великий канал про інтернет-маркетинг. Автори публікують пости на тему аутрича, партизанського маркетингу SMM, просування Clubhouse і т.д.

Анастасия Сотула

Анастасія Сотула

Редактор блогу Serpstat

Оцінюючи якість тематичних телеграм-каналів, насамперед дивлюся на:

  1. Контент: чи відповідає тематиці каналу, наскільки він якісний, з якою регулярністю публікується. 
  2. Кількість підписиків каналу: чим крутіший канал — тим nbsp; більше читачів. Однак це не найнадійніший критерій. Іноді зустрічаються маленькі «лампові» канали, які, наприклад, веде крутий фахівець, публікує там унікальний контент, але його не піарить. 
  3. Кількість реклами у каналі. Цей показник тісно пов’язаний із попереднім. Часто трапляється, що круті цікаві канали зі зростанням кількості підписників перетворюються  на рекламні помийки. 

Найчастіше я знаходжу цікаві канали за рекомендаціями друзів або по репоста в інших каналах, на які вже підписана. Також, якщо мені необхідно знайти кілька джерел на певну тему, то я шукаю готові тематичні добірки каналів. Навіть у нашому блозі ми зібрали список крутих каналів для SEO-фахівців. Це значно полегшує пошук нашим читачам.

Топ-5 Telegram-каналів, які я рекомендувала б своїм колегам.

Ну, мабуть, виокремлю таких улюбленців: 

1. Главред

2. Пиши, соблазняй 

Канали Ілляхова  для тих, хто займається контентом.

3. Это emailтарно! 

Цікаве про розсилочки. 

4. Serpstat – seo|ppc|маркетинг

SEO, PPC, контент-маркетинг і багато чого ще.

5. Ошибка атрибуции

Канал, щоб трохи зайнятися собою, а не лише роботою.

PPC и Вебаналітика

Анастасия Тимошенко

Анастасія Тимошенко

Head of PPC & Analytics Dept. в OdesSeo, Золотий експерт з продуктів Google у сообществе Google Ads Community, автор профільних статей з вебаналитики

При оцінці якості контенту я звертаю увагу на останні пости в каналі, дивлюся, наскільки вони цікаві і заслуговують на мою увагу. Також для мене важливою є унікальність контенту, авторська складова в каналі. На число підписнків не дуже дивлюся, мені зустрічалися круті канали з дуже цікавим та якісним контентом і при цьому з невеликою кількістю підписників. 

Останнім часом все частіше підписуюсь на канали саме через авторів, яких знаю зі спілкування у проф. середовищі і чия думка мені цікава і важлива. У такому разі я з більшою ймовірністю знаю, що читатиму хороший контент. Люблю, коли в каналі не просто перепости новин, а є експертна думка автора, його оцінка того, що відбувається. Набагато цікавіше читати живий канал, який відбиває думки творця.

«Як ви вважаєте, чи є якісні зміни у експертному контенті?»

Якщо порівнювати зі стартом моєї роботи у сфері інтернет-маркетингу, то, безперечно, у контенті відбулися великі зміни. Близько восьми років тому, коли я починала займатися контекстною рекламою, практично не було профільних блогів та статей. Була довідка, але більшість нюансів доводилося осягати лише на практиці. Зараз контенту дуже багато, причому на будь-який смак, є й   статті-мануали для новачків, є й статті-дослідження від крутих спеціалістів, які беруться за складні завдання.  

«Чи були ситуації, коли контент якогось каналу прискорював виконання рутинних завдань?»

Швидше ні, ніж так) Користь від телеграм-каналів особисто для мене в тому, що вони допомагають мені бути в курсі всіх нововведень та апдейтів у системах, з якими я працюю. Підписка на проф. канали позбавляє необхідності перевіряти форуми новин самої і дуже економить час. Рідко коли в каналах мені зустрічалися готові рішення щодо моїх завдань, але буває, що думки автора з якоїсь проблеми надихають на власні ідеї.

Топ-5 телеграм каналів, які я рекомендую своїм колегам:

1. Google Ads с Поддубным 

Канал Олега Піддубного про Google Ads. У каналі багато корисного для фахівців з контекстної реклами, коментарі Олега з актуальних та важливих для PPC-фахівців питань, а також опис та порівняння різних способів вирішення регулярних завдань.

2. WebAnalytics 

Канал Дмитра Осіюка про вебаналітику. Канал містить важливі новини зі світу вебаналітики, а також нотатки Дмитра щодо важливих оновлень та змін в аналітичних системах.

3. Школа бородатого веб-аналитика 

Канал Андрія Осипова про вебаналітику. Тут ви знайдете огляди новинок та цікавих рішень аналітичних завдань.

4. BigQuery Insights

Канал Олександра Осіюка про продуктову аналітику. Тут є корисні рекомендації та лайфхаки щодо роботи з даними.

5. Маркетинг-аналитика с OWOX BI

Канал найпросунутішої у сфері маркетинг-аналітики компанії. Канал містить експертний контент від фахівців OWOX, а також анонси вебінарів щодо оновлення продуктів маркетинг-аналітики та розгляду рішень різних завдань маркетингу.

#16 ppc.world — все про платний трафік

https://t.me/worldppc

Канал новинного блогу та агрегатора ppc.world. На каналі публікують короткі сніпети та посилання на статті агрегатора.

#17 Median ads & School

https://t.me/Medianads

Канал з новинами та кейсами по PPC та таргетованій рекламі в соц. мережах.

#18 Webmagic – ads, ppc, веб-аналітика, google, GTM

https://t.me/webmagic

Авторський канал Євгенії Аліксюк про контекстну рекламу та веб-аналітику. Автор публікує короткі новини, нотатки з посиланнями на різні джерела.

#19 PPC Unicorns. For True Experts

https://t.me/ppcunicorns

Украиноязычный канал о контекстной рекламе. Автор публикует много полезного контента, подборки, кейсы и делится личными наблюдениями о PPC.

#20 Контекстная реклама |Google Ads |Директ |PPC |Аналитика |Маркетинг |Analytics |CPA |GTM

https://t.me/ppc_analytics

Канал – агрегатор з усіма основними новинами у сфері контекстної реклами. Новини подаються у форматі коротких постів із посиланнями на першоджерела та чатом під постами.

Станислав Галандзовский

Станіслав Галандзовський

PPC-спеціаліст, Платиновий експерт з продуктів Google в спільноті Google Ads Community

При перегляді нового каналу я можу подивитись пости за 2-3-4 місяці, або 30-40 постів за раз. Роблю це у тому, щоб зрозуміти, якого рівня контент цікавий автору і що він публікує. Якщо це злив лише в одне місце, то вважаю такий канал не дуже корисним. Дуже не хочу в черговий раз бачити заголовок у стилі: Що таке Google Ads і як його приборкати? Люблю авторів, які періодично роблять пости-підбірки. Наприклад, добірку статей за стратегіями Google Shopping або, з останнього, – добірку статей з GA4. Вважаю, що це корисніше, ніж кожен день бачити вирвані з блогів статті різної спрямованості, особливо якщо в одному пості роблять відразу яндекс+google+аналітика. Вважаю, що це не дуже зручно і не є корисним для сприйняття. Є канали, де автори пишуть свою думку про якусь публікацію. Це один із моїх найулюбленіших форматів, тому що за наявності довіри до автора я можу зрозуміти, чи корисно мені буде витратити 10-15 хвилин на статтю чи ні.

Про нові канали, найчастіше, дізнаюся або від знайомих або з репостів каналів, які читаю. Іноді дивлюся вебінар з якоїсь теми і спікер каже, що має свій канал. Раніше я шукав добірки, але так склалося, що 70-80% каналів у кожній добірці одні й ті самі.

«Чи були ситуації, коли контент якогось каналу прискорював виконання рутинних завдань?»

Практично будь-яка стаття з налаштування чогось через GTM заощаджує дуже багато часу. Тому я зібрав для себе список блогів і додав їх у feedly.com. Раз на тиждень переглядаю статті та читаю саме практичні посібники щоб зрозуміти, що «ще можна ось так». Це дуже економить час у майбутньому під час настроювання аналітики.

Ще дуже люблю нотатки від Олега Піддубного. Він пише про те, як робить якісь завдання. Іноді у них можна зустріти рішення якоїсь дрібної рутини з іншого ракурсу. Що також дуже корисно.

Будь-який канал і чат по Excel або Google таблицях корисний, тому що ти сам можеш сидіти годину над формулою і не знати, що завдання вирішити зовсім інакше. Думаю, що ці чати заощадили найбільше мого часу за останні півроку, тому що з’явилося багато завдань щодо даних з різних систем аналітики.

 Топ-5 телеграм каналів, які я б порекомендував:

1. Webmagic – ads, ppc, вебаналітика, google, GTM 

2. Контекстная реклама |Google Ads |Директ |PPC |Аналитика Маркетинг…

3. Google Таблицы

4. PPC Unicorns. For True Experts 

5. Google Ads с Поддубным

#21 Google Ads Quiz

https://t.me/googleadsquiz

Канал сформований на кшталт опитувальника з контекстної реклами. Відмінний інструмент для підтримки навичок PPC-фахівця.

#22 Школа бородатого веб-аналитика

https://t.me/schoolWA

Канал про вебаналітику. Дуже багато актуального контенту про нову версію Google Analytics та роботу з нею.

«Як найчастіше ви знаходите нові телеграм-канали?»

Нові канали знаходжу, як і все інше, скрізь. Це може бути вечірка біля моря, де за келихом ігристого, в приємній бесіді, мені розповіли про цікавий канал, або ж просто facebook пости.

«Яким чином ви оцінюєте якість телеграм-каналу, на що дивитеся насамперед?»

Як правило, якщо в telegram-каналі публікується невеликий обсяг інформації, якщо це відбувається не дуже часто, якщо це не перепости з інших каналів і якщо контент адекватний, то канал якісний.

Мій топ-5 телеграм каналів:

1. BigQuery Insights

2. #AnalyticsTips

3. WebAnalytics

4. Data is a story from Sergey Bryl’ CDSO @ MacPaw

5. MarkeTech

#23 Інтернет-аналітика

https://t.me/internetanalytics

Хороший канал новин про вебаналітики.

#24 WebAnalytics

https://t.me/webanalyst

Канал з актуальними новинами щодо роботи з GA4, Google Tag Manager, Big Query та аналітикою в цілому. Більшість матеріалу представлена як невеликі пости.

#25 Kyiv Analytics Ads Beer Talk

https://t.me/analytics_ads_beer

Телеграм-канал про вебаналітику. Автори з Києва і часто проводять офлайн-конференції з аналітики та маркетингу, про що розповідають на каналі.

Олег Поддубный

Олег Піддубний

Head of PPC в Median ads & School, засновник спільноти CPC Real Talk

Яким чином я оцінюю якість телеграм-каналів? Звик все тестувати, так що найчастіше підписуюсь, дивлюся контент який був і який надходить. Чи оформлений він зручно для читання відповідно до моїх уподобань. Якщо контент актуальний та поданий у зручному короткому форматі – залишаюся.

Нові канали найчастіше знаходжу у пошуку самого Telegram чи пошуку Google.

«Чи були ситуації, коли контент якогось каналу прискорював виконання рутинних завдань?»

Так, було. Але найчастіше в таких ситуаціях допомагають чати. Там корисно не лише ставити запитання, а й дивитися на чужі запитання та читати відповіді на них.

Мій топ-5 telegram-каналів:

1. Google Таблицы

2. Data Studio на русском

3. Контекстная реклама |Google Ads |Директ |PPC |Аналитика |Маркетинг…

4. Google Data Studio Lifehacks

5. Блог Якова Осипенкова  

SEO-канали

Сергей Кокшаров

Сергій Кокшаров

Засновник каналу Devaka Talks и блогу Devaka.ru.

У телеграмі дуже багато сміття. Але завдяки тому, що сам телеграм ніде канали не рекомендує, можна вибрати лише ті, за якими цікаво стежити. Коли я підписуюсь на канал, я дивлюся насамперед на вміст постів. Якщо мені цікава тема, викладені думки чи авторка, то підписуюсь. На жодні інші метрики не дивлюся. Спостерігаю часто за каналами, у яких і 100 підписників, і 10000. 

Нові канали в основному знаходжу через:

– згадки в інших каналах чи чатах;

– при читанні інформації про людину в інших соцмережах або у неї на сайті;

– рідше це контактна сторінка у презентаціях спікерів.

«Чи були ситуації, коли контент якогось каналу прискорював виконання рутинних завдань?»

З рутинними завданнями такого, мабуть, не було. Загалом моя діяльність не містить рутинних завдань. Здебільшого, я з каналів отримую інформацію про те, що відбувається, або чогось навчаюсь. 

Наприклад, я підписаний на автоінструктора. Коли він виходить нове відео на ютубі, він робить анонс у телеграмі. Це дуже зручно, тому що я не завжди стежу за повідомленнями ютуба, а людина створює крутий контент. 

Через канали з моєї тематики в основному дізнаюся про новини ринку, або про появу нових цікавих статей, на які варто звернути увагу. Якщо мені потрібно автоматизувати якесь завдання, я не шукаю відповіді в телеграмі, а одразу йду в гугл. Телеграм мені більше допомагає бути в курсі того, що відбувається. Ну і як засіб комунікації використовую, звісно ж.

Топ-5 Telegram-каналів, які я б рекомендував:

1. Дежурный SEO-доктор

канал з питаннями та відповідями щодо SEO. Цікаво стежити, які питання турбують вебмайстрів. А також як ті чи інші питання коментують експерти. 

2. Трафик и клики

Тут не зовсім про seo, а більше про види доходу. Але мені подобається формат Вадима, пости дають уявлення про те, що відбувається в інтернеті, плюс іноді дають ідеї для нових проектів. 

3. АлаичЪ про SEO, бизнес и …

канал Олександра Алаєва. Він іноді помічає щось нове в SEO перш за всіх 🙂 плюс мені подобається, як він веде канал. 

4. Павлуцкий Александр

Сашко Павлуцький про роботу свого відділу семантики, про свій досвід та просто цікаві кейси. 

5. Igor Rudnyk

Ігор Рудник, здебільшого про лінкбілдинг, але не лише. Дуже класний канал, як і сам автор. 

Є й інші цікаві канали. Когось міг пропустити. У мене є повний перелік, де я зазначив, на кого підписаний і кого з цікавістю читаю.

#26 SEO практика

https://t.me/seopraktika

Канал практического назначения. В нем авторы публикуют SEO-кейсы и актуальные новости SEO.

#27 Searchengines news channel

https://t.me/searchengines

Публікують новини з searchengines.ru та seonews.ru. Більшість постів – це короткі прев’ю до статей та посилання на них.

#28 SEO life 🏠👨🏻‍💻

https://t.me/seolife

Канал з короткими SEO-новинами та апдейтами.

#29 SEOшмео e-commerce манимейкинг Affiliates

https://t.me/seoshmeo

Авторський телеграм-канал Ігоря Шулежка про seo, e-commerce, cpa, affiliate marketing, money making.

#30 SEO-специалист

https://t.me/seospecialist

Великий новинник з SEO-новинами.

#31 Devaka Talk — Белое SEO

https://t.me/devakatalk

Авторський канал Сергія Кокшарова (Devaka). На каналі публікуються SEO-новини та SEO-хакі. Сергій також публікує чек-листи за типовими SEO-завданнями та розбирає кейси.

Игорь Шулежко

Ігор Шулежко

Засновник агентства RankUp і великої спільности в Телеграм SEO БУРЖ чат.

Насамперед дивлюся на кількість підписників. Яке охоплення у публікації. Дивлюся періодичність постів.

Нові канали знаходжу через рекомендації у чатах, у фейсбуці.

«Чи були ситуації, коли контент якогось каналу прискорював виконання рутинних завдань?»

Багато корисного є. Я підписаний на 53 канали з SEO, зібрав їх у папку і у мене воно як стрічка публікацій з SEO

Топ-5 Telegram-каналів, які я б рекомендував:

1. SEO inside

2. SEOшница

3. Product SEO

4. Михаил Щербачев: SEO, маркетинг, ROI

5. Never Stop Exploring

#32 NaZapad

https://t.me/nazapadseo

Канал SEO-конференції NaZapad. Публікують лекції, інтерв’ю та статті про SEO. Найбільший акцент роблять у бік просування на західних ринках.

#33 Англоязычное SEO

https://t.me/burzhunet

Канал про SEO-просування на західних ринках. Автор контенту – Михайло Шакін. На каналі часто публікуються новини з конференцій, відео контент та SEO-статті.

#34 SEO без води

https://t.me/bez_seo

Канал про SEO, автор часто публікує короткі новини, особисті експерименти та способи вирішення рутинних завдань.

#35 SEO.Tech

https://t.me/seo_tech

Канал с новостями о техническом SEO.

Михаил Шакин

Михайло Шакін

Автор блогу shakin.ru

Автор двух телеграм-каналів:
https://t.me/shakinru, https://t.me/burzhunet
и чата https://t.me/shakinchat

Зазвичай дивлюся на останні 5-10 постів. Оцінюю якість матеріалу, грамотність, стиль викладу, а також оформлення. Наприклад, якщо текст без поділу на абзаци, без будь-якого оформлення, підзаголовків, це відразу мінус, оскільки багатьом читати такі тексти не подобається. Також звертаю увагу на зображення. 

Якщо канал рекомендує знайомий спеціаліст, то це найкращий варіант. Це як сарафанне радіо у звичайному житті. Довіри у такому разі набагато більше. 

«Чи були ситуації, коли контент якогось каналу прискорював виконання рутинних завдань?»

Ситуацій, коли одразу інформація з телеграм каналу мені знадобилася, не було. Але щодо відкладеного ефекту я отримав дуже багато корисної інформації. Усі цікаві пости, відео та статті я зберігаю в закладки Evernote, яким користуюсь багато років. Це мій розширювач пам’яті. По будь-якій темі я можу швидко знайти потрібну інформацію. Телеграм в цьому плані є одним з найкорисніших джерел, поряд з YouTube. 

Топ-5 Telegram-каналів, які я рекомендую своїм колегам:

1. Devaka Talk — Белое SEO — SEO канал Сергія Кокшарова

2. SEO-специалист — SEO канал Ріната Хайсмана

3. АлаичЪ про SEO, бизнес и … — SEO канал Александра Алаева

4. Лайфхаки по SEO | Кирилл Рамирас — SEO канал Кирила Раміраса

5. SEO без воды — SEO канал Андрія Буйлова

#36 Google Каждый День

https://t.me/seoraketa

Канал з короткими новинами про просування Google. Як правило, автор публікує одну новину на день.

#37 PR-CY news SEO

https://t.me/prcynews

Телеграм-канал про SEO від творців продукту PR-CY.

#38 Digital-бар

https://t.me/digital_bar

Телеграм-канал новинного агрегатора SEO-news. Більшість контенту – короткі сніпети з посиланнями на статті агрегатора.

#39 SEO БУРЖ LIFE

https://t.me/seo_burzh_life

Телеграм чат про SEO-просування на англомовних ринках

#40 Дроп-домены

https://t.me/builov_drop

Чат, в якому учасники обмінюються та обговорюють дроп-домени та інші питання тематики.

Анна Соловьева

Ганна Соловйова

Практикуючий викладач SEO в Hillel от NetPeak

Оцінюючи телеграм-канал зазвичай дивлюся якість тематичного контенту, його подачу і частоту публікацій. Природно, в постах може бути реклама, яка може бути не пов’язана з тематикою каналу, але її не повинно бути занадто багато. А публікація постів не повинна бути спамом у будь-який час дня і ночі 🙂 Також дивлюся на залучення аудиторії, виражену коментарями, лайками, будь-якою активністю, опитуваннями та взаємодією з аудиторією. 

Нові канали знаходжу через поради друзів, колег, рекламу в інших каналах.

Топ-5 Telegram-каналів, яуі я рекомендую:

1. Devaka Talk — Белое SEO

2. NaZapad

3. Netpeak

4. Академия SEO

5. SEO inside 

Підсумки

  • Більшість фахівців дивляться на частоту оновлення контенту, корисність та інформативність. Якщо контент публікується рідко, такий канал швидко опускається у загальному блоці передплат і чатів. Водночас частина експертів вважає, що надто часті публікації навпаки відбивають бажання підписуватись, постійні повідомлення чи маркери про нові публікації «забруднюють» стрічку і можуть відволікати від роботи.
  • Основними каналами залучення нових підписників залишаються рекомендації друзів або реклама інших каналах, також добре працюють розміщення на зовнішніх майданчиках.
  • Якщо на каналі багато рекламних постів, такі канали залучають менше підписок.
  • Для маркетологів важливо, щоб канал мав насамперед практичний характер, допомагав вирішувати робочі завдання, як, наприклад, аналіз референсів для креативів або просто залишатися в потоці актуальних трендів.
  • Для фахівців відмінно працюють професійні чати, вони допомагають швидко знайти вирішення проблеми. Наприклад, якщо потрібна порада щодо роботи з дроп-доменами або у вирішенні проблем зі спам-атаками, найпростіше запитати про це в тематичному чаті.

А на що ви дивитеся під час вибору професійного каналу? Напишіть свої тригери у коментарях!