
Вступна частина
Вступні дані щодо проєкту
- Сайт: makita.market
- Тематика: Продаж електроінструментів.
- Специфіка: Монобрендовий інтернет-магазин офіційного дилера електроінструментів Makita в Україні.
Особливості та цілі проєкту
Сайт на момент початку робіт уже перебував у роботі в іншої команди SEO-фахівців, тому раніше над проєктом було проведено деякі роботи з його просування, а саме: зібрано базове семантичне ядро по основним категоріям сайту, сформовано список ключових запитів для відстеження позицій, прописані метатеги за основними категоріями та підкатегоріями, реалізовано шаблон метатегів для сторінок-карток товарів, а також написано текстовий контент під деякі сторінки сайту. Водночас клієнт зі свого боку зазначав, що, хоч сайт і показував деяку позитивну динаміку зростання на початку робіт із SEO, на момент надходження в роботу саме нашій команді (у травні 2023 року), трафік не тільки не ріс, а й показував стабільну негативну динаміку до зниження.
Щодо позицій сайту на момент початку робіт варто зазначити наступне: за найбільш високочастотними запитами, що пов’язані з купівлею конкретного типу інструменту, наприклад: болгарки, дрилі, шуруповерти, перфоратори тощо, сайт входив до ТОП-20 видачі Google, тобто ранжувався близько ТОПу, але явно не дотягував до нього.
З усього вищесказаного випливає, що основними цілями нашої команди стало наступне:
- Вивести сайт до ТОПу видачі Google за середньочастотними, а потім основними високочастотними комерційними запитами, і за рахунок цього збільшити загальний обсяг органічного трафіку сайту.
- Знайти нові можливі точки зростання трафіку сайту.
Деякі результати роботи за проєктом
1. Зростання органічного трафіку

Для більшої наочності порівняння показників органічного трафіку з Google Analytics за грудень 2024 року, у порівнянні з аналогічним періодом 2023 року:



2. Зростання позицій сайту

- Зростання кількості запитів у ТОП-30 складає 17,6%.
- Зростання кількості запитів у ТОП-10 складає 61,0%.
- Зростання кількості запитів у ТОП-5 складає 88,8%.
- Зростання кількості запитів у ТОП-1 складає 85,1%.
Старт робіт над проєктом
Основні проблеми сайту на початку робіт
Перед тим як почати описувати всі етапи роботи нашої команди над проєктом, слід розглянути основні проблеми, що були виявлені нами на початку його ведення.
1. Динамічний показ контенту сторінок для різних пристроїв
На сайті було реалізовано динамічний показ вмісту сторінок сайту для різних пристроїв. Залежно від user-agent сервер віддавав різний код сторінок, що отримують десктопні (стаціонарні ПК і ноутбуки) та мобільні пристрої.
Зокрема було виявлено різний код основного меню та підвалу сайту. Наприклад: для мобільних пристроїв усі посилання верхнього меню містили атрибут rel=«nofollow» (атрибут не рекомендує пошуковому боту переходити за посиланнями, де його розміщено, сигналізуючи про те, що сам сайт позначає ці посилання як такі, що не заслуговують на довіри), тоді як меню на десктопі цього атрибута не містило. Також у підвалі сайту для мобільних пристроїв відсутні посилання на соціальні мережі, на відміну від підвалу на десктопі.



Суть вищеописаної проблеми полягала в тому, що Google прагне до повного переведення сайтів на Mobile First Index. Тобто пошукова система прагне обробляти сайти саме в тому вигляді, в якому вони представлені для мобільних пристроїв (більш докладно з цим питанням можна ознайомитися в офіційній довідці Google за посиланням). Це означає, що якщо якийсь контент присутній на сайті для десктопних пристроїв, але відсутній для мобільних пристроїв – пошукова система не буде враховувати цей контент в оцінці сайту, і він не буде впливати на ранжування сайту (те, яку позицію в пошуковій видачі він займає).
Крім усього вищеописаного, ми зіткнулися з тим, що на момент початку робіт із проєктом, сайт не був переведений на Mobile First Index. Найімовірніше це було зумовлено відмінностями контенту на десктопних і мобільних пристроях.

Якщо підбити підсумок усього вищесказаного, нам насамперед необхідно було домогтися максимально повної відповідності вмісту версій сайту на десктопних і мобільних пристроях, а в ідеалі перевести його на адаптивний дизайн замість динамічного показу, адже ця реалізація є найоптимальнішим варіантом організації сайтів (за такої реалізації код сторінок ідентичний на всіх пристроях).
2. Лінковка сторінок у межах категорій
У процесі стартового аналізу проєкту було виявлено проблему з внутрішньою лінковкою дочірніх підкатегорій у межах окремих категорій товарів. Тобто, для прикладу, розглянемо категорію «Пили Makita». У межах категорії було створено окремі підкатегорії за типами пилок: дискові, шабельні та стрічкові. Водночас посилання на ці підкатегорії не були присутні не тільки всередині самої категорії, але їх по суті не було ніде на сайті.
Подібна реалізація перелінковки призвела до такої проблеми: через відсутність у пошукового бота Google можливості нормального сканування даних сторінок-підкатегорій товарів, ключові запити з груп, що були релевантними для них, ранжувалися на загальну сторінку категорії пилок.
Для більш наочного розуміння суті проблеми наведемо список пошукових запитів за групою «Дискові пили» і сторінку на яку вони ранжувалися:

Оскільки сторінка-категорії не була оптимізована під ці ключі – це призвело до її поганих позицій в органічній видачі за цими групами запитів.
Ця проблема була актуальною не тільки для сторінок із категорії «Пили Makita», а й для інших категорій інструментів. Для її вирішення нам необхідно було вивести в рамках категорій товарів посилання на релевантні для них підкатегорії інструментів. З урахуванням того, що нами надалі планувалося розширення структури сайту та створення нових сторінок за типами товарів, ідеальним варіантом стала б реалізація програмістом в адмін-панелі сайту функціоналу додавання посилань на довільні сторінки в рамках сторінок-категорій.
Оновлення CMS і дизайну сайту
Перед початком опису всього циклу проведених робіт слід згадати, що на початку ведення проєкту з боку клієнта було висунуто ідею оновлення CMS-системи та дизайну сайту, що надалі б підвищило зручність роботи з сайтом, та дало б можливість одразу перейти на адаптивний дизайн. Отже базові технічні доопрацювання, що необхідно було впровадити, було вирішено впроваджувати вже після оновлення сайту. Єдине на чому була акцентована увага з нашого боку – це максимальне збереження структури старих URL-адрес сторінок, щоб надалі не виникало необхідності в налаштуванні зайвих 301-редиректів і склеюванні старих та нових URL-адрес.
Проведені роботи
У цьому розділі ми постараємося вичерпно описати основні напрямки проведених нами робіт по SEO-оптимізації, що дали змогу домогтися зростання позицій і органічного трафіку сайту.
Розширення семантичного ядра сайту та оптимізація сторінок
Як було зазначено раніше, на момент переходу проєкту в роботу нашій команді, у клієнта вже було зібране базове семантичне ядро за основними категоріями. Ми ж зі свого боку приступили до його розширення та доповнення. Особливу увагу було приділено ключовим запитам за підтипами інструментів, що були присутні на сайті, але окремих релевантних сторінок під ці групи запитів створено не було. Ці роботи проводилися з метою максимального розширення структури сайту, створення нових сторінок і охоплення максимальної кількості ключів.
Детальніше про методики збору ключових запитів за допомогою таких інструментів, як Serpstat, Google Search Console, або Ahrefs, у цьому кейсі ми описувати не будемо. Більш детальну інформацію можна знайти в блозі OdesSeo, наприклад у цій статті.
Які можливості дав збір семантичного ядра для проєкту:
- Скласти нові та редагувати вже додані метатеги на сторінках сайту.
- Скласти технічні завдання копірайтерам з написання або доопрацювання текстового контенту для сторінок сайту, з урахуванням входження ключових і додаткових тематичних слів. Більш докладно про роботу з текстовим контентом було описано в даному кейсі (щоправда без поточних тенденцій з AI-генерацією контенту для сайтів).
- Дати розуміння перспективних напрямків у рамках розширення структури та створення нових сторінок, що зможуть залучати додатковий органічний трафік.
- Розширити вибірку ключових запитів для відстеження позицій з метою контролю результатів роботи як з боку самих SEO-фахівців, так і з боку клієнта.
Технічні доопрацювання
Після оновлення дизайну та CMS, окрім уже згаданих доробок, були реалізовані наступні:
- Впроваджена актуальна та автоматично оновлювана карта сайту (sitemap.xml).
- Доопрацьована пагінація з додаванням у якості канонічної першої (головної) сторінки розділу та включенням порядкового номера в метатеги сторінок, починаючи з другої сторінки в ланцюжку пагінації.
- Актуалізовані або видалені з внутрішнього перелінкування посилання на URL-адреси, що відповідають кодом 404.
- Виправлені деякі помилки в наявній мікророзмітці сутностей Product і FAQ, додані нові схеми сутностей: WebSite, Organization, LocalBusiness та Review. Також була додана розмітка «хлібних крихт».
- Виправлені помилки, що пов’язані із застосуванням заголовкових тегів <h> до елементів, які оптимальніше було б формувати через теги <p> або <span>.
- Перероблені шаблони метатегів на сторінках-картках товарів.
- Доопрацьовані шаблони значень атрибутів alt і title для зображень на сторінках сайту.
- Доопрацювання головної сторінки сайту, зокрема:
- Додано плитку з посиланнями на найбільш популярні категорії інструментів.
- Перероблені заголовки, а саме: додано заголовок h1, заголовки h3, що озаглавлювали основні блоки сторінки, замінені на h2.
- Додано додатковий блок із акційними товарами.
- Доопрацьовано відображення зображення сертифіката офіційного дилера.
- Перероблено блок із відгуками, а саме: додано середній рейтинг (оцінку) на основі всіх відгуків.
Доопрацювання по комерційним факторам
1. Виведення лістингів товарів
У процесі роботи з сайтом ми зіткнулися з такою проблемою: у багатьох категоріях сайту не виводився весь перелік релевантних для них товарів. Наприклад, на сайті була створена загальна категорія «Електроінструмент», а дочірніми для неї були сторінки за всіма типами інструментів. Водночас сама сторінка цієї категорії складалася з блоку з посиланнями на підкатегорії електроінструментів і лістингу, що містив усього 2 товари.
Спираючись на наш досвід у SEO-просуванні, можемо зазначити, що наявність широкого асортименту товарів на сторінках інтернет-магазинів є дуже важливим (а іноді й вирішальним) фактором їх ранжування. В окремих нішах цей фактор має навіть більше значення, ніж внутрішня або зовнішня оптимізація сайту. Для Google важливо, щоб користувач мав великий вибір товарів під час здійснення покупки.
Виходячи з цього, клієнту були надані рекомендації щодо актуалізації та виведення повного лістингу релевантних товарів у категоріях та підкатегоріях сайту.
2. Доопрацювання сторінки контактів
У рамках оптимізації сторінки «Контакти» були виконані наступі роботи: окремим пунктом додано адресу другого магазину компанії, оновлено інтерактивні карти з позначенням усіх адрес, додано графік роботи кожної торгової точки.
3. Доопрацювання верхнього меню та підвалу
У верхнє меню були додані: альтернативні способи зв’язку (месенджери) з працівниками магазинів, час прийому дзвінків.
У підвал сайту додані: контактні дані (телефон та e-mail), адреси магазинів і їхній графік роботи.
4. Програма «Google Відгуки клієнтів»
Окремим пунктом хотілося б детальніше розповісти про програму «Google Відгуки клієнтів», до якої було підключено наш проєкт.
Ця програма є додатковим та безкоштовним сервісом Google, що дозволяє збирати відгуки клієнтів після здійснення покупки та акумулювати їх на сторонній платформі Google (не варто плутати з відгуками клієнтів на Google Картах).
Практика показує, що участь інтернет-магазину в цій програмі впливає не лише на досвід користувачів при взаємодії з сайтом, але й, імовірно, позитивно позначається на комерційних факторах його ранжування в пошуковій системі Google.
Суть програми полягає в тому, що після здійснення покупки (коли клієнт у кошику натисне кнопку «Оформити замовлення»), на екрані з’явиться повідомлення з пропозицією поділитися своїм враженням про продавця. Якщо покупець погодиться, то після завершення транзакції йому на e-mail надійде лист із опитуванням щодо якості обслуговування. Ці відгуки відображаються на платформі Google.
Після того як на платформі буде зібрано понад 100 відгуків про інтернет-магазин, на сам сайт можна буде додати значок «Рейтинг продавця».

- Детальнішу інформацію про саму програму та порядок реєстрації в ній можна знайти за посиланням.
- Інструкції для підключення модуля опитування та впровадження значка з рейтингом можна знайти тут і тут.
Якщо підсумувати все вищесказане, участь інтернет-магазину в програмі «Google Відгуки клієнтів» точно не буде зайвою як для сайтів, що активно працюють з рекламою в Google, так і для тих, хто хоче домогтися топових позицій в органічній видачі. Серед її плюсів також слід назвати достатню простоту в підключенні.
Роботи із зовнішньої оптимізації
Як уже було сказано раніше, роботи з SEO-просування сайту, зокрема й залучення посилань, проводилися ще до старту роботи над проектом нашою командою. Ми ж зі свого боку вирішили насамперед сконцентрувати свою увагу на тих сторінках, що займали близькі до ТОПу позиції за найбільш частотними запитами. Ця стратегія, в деяких випадках, дає змогу досить швидко отримати позитивну динаміку зростання трафіку.
Основним методом розширення посилального профілю стало розміщення гостьових постів на якісних майданчиках зі зворотними посиланнями на наш ресурс. У конкретному випадку, на старті роботи над проектом ми віддали перевагу залученню безанкорних посилань на найпопулярніші сторінки категорій інструментів, або брендові анкори з посиланнями на головну сторінку сайту.
Поточні роботи та подальші плани
Наразі, окрім вищезазначених, основними напрямками нашої роботи над проектом є:
- Розширення структури сайту, створення сторінок-підкатегорій за підтипами електроінструменту. Виведення внутрішнього лінкування на ці сторінки в рамках сторінок категорій за допомогою функціоналу додавання довільних внутрішніх посилань:

- Збір семантичного ядра за конкретними моделями інструментів. Пошук і оптимізація перспективних, з позиції залучення трафіку, сторінок-карток інструментів.
- Розвиток інформаційного розділу сайту (за активного сприяння клієнта). Пошук перспективних, з позиції залучення додаткового трафіку, тем для статей і написання якісного текстового контенту, що пов’язаний з тематикою сайту.
- Перегляд сайту на предмет наявності порожніх підкатегорій, товари в яких були розпродані. Актуалізація інформації по товарах від клієнта та відключення даних сторінок (у разі необхідності).
Надалі планується тестове створення сторінок по містам. Ці сторінки будуть оптимізовані під групи запитів «бренд + місто». На наш погляд, створення подібних сторінок має потенціал до залучення додаткового трафіку в локальній видачі за конкретними містами України.
Приклади зростання позицій у результаті роботи над проєктом
Хоча раніше в цій статті ми вже згадували результати роботи над проєктом, ми хотіли б навести більш наочні приклади зростання позицій сайту за деякими найбільш частотними групами запитів. Дані будуть наведені з інструменту SE Ranking станом на травень 2023 року (старт робіт над проєктом) у порівнянні з січнем 2025 року.





Заключна частина
- Одним з основних етапів робіт над будь-яким проєктом є збір семантичного ядра сайту з максимальним охопленням усіх груп, що надалі дає змогу знайти додаткові точки зростання для проєкту.
- Розширення структури сайту та створення нових посадкових сторінок за різними групами запитів є не тільки джерелом додаткового трафіку, а й слугує важливим комерційним фактором ранжування. Адже з погляду ПС Google сайт, що максимально відповідає потребам клієнта в будь-якій тематиці, є кращим у ранжируванні і за загальними запитами.
- Створення великої структури зі сторінками підкатегорій за типами товарів, і впровадження розгалуженої лінковки зі сторінок категорій, на думку автора, послужили одним з найважливіших чинників, що дали змогу домогтися позитивної динаміки зростання проєкту.
- На початку роботи над проєктом SEO-фахівець повинен зробити найбільш репрезентативну вибірку ключових запитів для відстеження позицій сайту. Це необхідно для: розуміння ситуації з проєктом на старті робіт із SEO-просування, виділення найперспективніших сторінок сайту, робота над якими дасть змогу досягти позитивних результатів у максимально короткі терміни.
- Успішне просування проєкту та зростання органічного трафіку є результатом активної взаємодії SEO-фахівця та власника, або маркетолога з боку клієнта. Без такої активної взаємодії неможливо узгоджувати рекомендації та впроваджувати всі необхідні доопрацювання, а також шукати додаткові точки зростання сайту.
Наша команда сподівається, що цей кейс буде корисним для всіх наших читачів, і ознайомившись з ним, Ви знайдете корисні ідеї, що дадуть змогу зростати і Вашим проєктам.
