Обчислювані поля в Google Data Studio

Обчислювані показники в Google Analytics

Напевно, багато хто знає та використовують мегакорисну можливість Google Analytics формувати власні показники на основі існуючих даних. У термінах аналітики вони називаються показниками, що обчислюються (calculated metrics).

Обчислювані показники, – це кількісні значення, які розраховуються на основі даних Google Analytics за заданими користувачем формулами.

Користь і зручність цієї функції в тому, що завдяки їй можна легко привести метрики в зручний для аналізу вигляд. Наприклад, одне з найпоширеніших у роботі інтернет-маркетолога завдань: знайти суму досягнень кількох потрібних цілей; порахувати вартість досягнення цієї сумарної мети; коефіцієнт конверсії цієї мети. Це можна реалізувати за допомогою нескладної формули в обчислюваному показнику.

Як створити обчислювані показники в Google Analytics

Нагадаю, для створення власних показників у Google Analytics потрібно в адмін. панелі на рівні представлення перейти на вкладку “Обчислювані показники” та додати новий показник.

Как создать вычисляемые показатели в Google Analytics - OdesSeo

У налаштуваннях показника вказуємо назву. Також потрібно задати зовнішнє ім’я — це назва, яка використовується для ідентифікації обчислюваного показника при запиті за допомогою API.

Зручно, що можна вибрати тип форматування:

  • Число з плаваючою комою
  • Ціла кількість
  • Валюта (десятковий формат)
  • Час
  • Відсотки

Далі ми вносимо формулу, на основі якої буде розраховано показник. У формулі можна використовувати знак плюса (+), мінуса (-), поділу (/) та множення (*). Допустима кількість символів у формулі – не більше 1024 символів.

запись формулы для расчетов вычисляемых показателей - OdesSeo

Обчислювані показники можна використовувати у спеціальних звітах та власних зведеннях та віджетах. В інтерфейсі Google Analytics створені показники виглядають так:

Вид вычисляемых показателей в интерфейсе Google Analytics - OdesSeo

Радість від використання цього функціоналу в Analytics дещо затьмарюється обмеженням системи на кількість показників, що обчислюються (для одного представлення їх можна створити не більше 5). Тому далі ми розглянемо, що робити, якщо вам потрібно більше золота показників.

Тариф “Безліміт” або як працювати з обчислюваними полями в Google Data Studio

Для тих читачів моєї статті, які ще не працювали з Google Data Studio, рекомендую до прочитання цей мануал. Дотримуючись кроків інструкції, ви познайомитеся з можливостями сервісу і зможете створити свій перший звіт.

Давайте розберемося, що ж таке поля, що обчислюються в Google Data Studio, і як вони нам можуть бути корисні.

За допомогою обчислюваних полів ми можемо створювати нові показники та (!!!) параметри наявних даних шляхом застосування математичних формул, вилучення або перетворення тексту, повернення нових значень на підставі логічного порівняння. Обчислювані параметри та показники надалі можна використовувати в таблицях та діаграмах, як і звичайні поля.

Для того, щоб додати до звіту обчислюваний параметр або показник, потрібно в налаштуваннях таблиці на вкладці “Дані” клацнути на блакитний плюс.

добавление к отчету вычисляемого параметра или показателя в Google Data Studio - OdesSeo

Пропускаємо стандартні показники, що надаються системою, та переходимо в меню створення власних:

создание собственных вычисляемых параметров в Google Data Studio - OdesSeo

Даємо інформативну назву своєму полю, що обчислюється, і додаємо формулу для його створення.

создание собственных вычисляемых параметров в Google Data Studio - добавление формулы для его создания - OdesSeo

Наприклад, щоб у Data Studio створити показник “Всі конверсії”, аналогічний тому, що ми створили вище в Google Analytics, у текстовому полі для введення формули ми вкажемо простий вираз, що є підсумовуванням потрібних нам цільових дій:

создание показателя “Все конверсии” в Google Data Studio - OdesSeo

Щоб переглянути формули створених раніше показників/параметрів або відредагувати їх, клікаємо на “Всі поля”.

Кликаем на “Все поля” в Google Data Studio для просмотра формул сознанных ранее параметров - OdesSeo

В результаті – гарна табличка з досягнутими цілями та сумарним показником.

Результат - таблица с достигнутыми целями и суммарным показателем в Google Data Studio - OdesSeo

При налаштуванні власного поля можна вибрати тип поля:

Тип поля в Google Data Studio, для настройки собственного - OdesSeo

Так, щоб створити показник, який буде частиною відповідних дзвінків у всій множині дзвінків, ми вибираємо тип “Відсоток”.

Тип поля "Процент"в Google Data Studio, для создания показателя, который представляет долю отвеченных звонков во всем множестве звонков - OdesSeo

Регулярні вирази у Google Data Studio

Пам’ятаєте статтю про регулярні вирази?

Вони підтримуються і в Data Studio! Можливість використання регулярки реалізована у трьох функціях:

Функція REGEXP_MATCH(X, Y)

де

  • X – це поле
  • Y – це регулярне вираження

Відповідно до значення поля регулярному виразу, ця функція повертає TRUE, інакше – FALSE.

Приклад:

За допомогою виразу REGEXP_MATCH(Джерело або канал, ‘.(cpc|ppc|cpa).‘)

можна вибрати дані лише за платним трафіком (за умови, що платні джерела трафіку містять поєднання cpc або ppc або cpa).

Функція REGEXP_REPLACE(Х, Y, R)

де

  • X – це поле або вираз, що містить поле.
  • Y – це регулярне вираз, що описує текст, що замінюється.
  • R – це текст, який використовується для заміни.

Ця функція замінює Х всі входження регулярного виразу на вказаний рядок.

Приклад:

За допомогою виразу REGEXP_REPLACE(Джерело або канал, ‘.(cpc|ppc|cpa).‘, ‘Платний трафік’) можна віднести відвідування, відповідні джерелу cpc або ppc або cpa, до типу трафіку “Платний”.

выражения EGEXP_REPLACE, чтобы отнести посещения, соответствующие источнику cpc или ppc или cpa, к типу трафика “Платный” - OdesSeo

Функція REGEXP_EXTRACT(X, Y)

де

  • X – це поле або вираз, що містить поле
  • Y – це регулярне вираз, що містить шаблон вилучення

Ця функція повертає перший підрядок у X, що відповідає шаблону регулярного виразу.

Приклад:

Вираз REGEXP_EXTRACT(Сторінка,’.(service).‘) дозволить зі всіх URL сторінок послуг (/service/ppc/, /services/, /service/analitika/, /service/prodvizhenie-youtube-kanala/ та ін. ) витягти (вирізати) частину, відповідну регулярному виразу (у разі: service).

выражения EGEXP_EXTRACT для извлечения из всех URL страниц части, которая соответствует регулярному выражению - OdesSeo

Оператор CASE у Google Data Studio

Вершиною зручності створення обчислюються полів у Data Studio є підтримка оператора CASE. Оператор CASE – це узагальнення оператора IF, за його допомогою можна зробити вибір з довільної кількості наявних варіантів.

Синтаксис CASE:

CASE
WHEN умова THEN результат
WHEN умова THEN результат


ELSE результат

END

де

умова – це вираз, який повертає TRUE або FALSE під час виконання/невиконання умови відповідно. Умова може містити параметри чи показники (але не одночасно).

результат – це значення, що повертається при істинності умови.

ELSE результат – це значення, що повертається, якщо умова в блоці WHEN не виконалася.

В операторі CASE можна використовувати функцію REGEXP_MATCH(X, Y), яку я описала вище.

Приклад використання CASE

Для того, щоб створити власний параметр – джерело трафіку, можемо скористатися таким виразом:

CASE

WHEN REGEXP_MATCH(Джерело або канал, ‘.(google/cpc|yandex/cpc).‘ ) THEN “Контекстна реклама в Google Ads”

WHEN Джерело або канал = “google / organic” THEN “Органічний трафік Google”

WHEN REGEXP_MATCH(Джерело або канал, ‘.[^(google / )].organic.*’ ) THEN “Органічний трафік інших ПС”

WHEN Джерело або канал = “(direct) / (none)” THEN “Прямий трафік”

WHEN REGEXP_MATCH(Джерело або канал, ‘.(youtube).‘ ) THEN “Трафік з YouTube”

WHEN REGEXP_MATCH(Джерело або канал, ‘.(telegram).‘ ) THEN “Трафік з Telegram”

WHEN REGEXP_MATCH(Джерело або канал, ‘.(vkontakte|vk.com).‘ ) THEN “Трафік c Вконтакте”

WHEN REGEXP_MATCH(Джерело або канал, ‘.(facebook / cpc|fb / cpc).‘ ) THEN “Реклама у Фейсбук”

WHEN REGEXP_MATCH(Джерело або канал, ‘.(facebook).‘ ) THEN “Трафік Фейсбук”

WHEN REGEXP_MATCH(Джерело або канал, ‘.(email|newsletter).‘ ) THEN “Трафік з email-розсилки”

WHEN REGEXP_MATCH(Джерело або канал, ‘.(referral).‘ ) THEN “Реферальний трафік”

ELSE “Інше”

END

Пример использования CASE - OdesSeo

У цьому прикладі завдяки оператору множинного вибору у зв’язці з регулярними виразами ми згрупували відвідування з різних джерел за потрібною нам логікою і дали зрозуміліші назви різним групам трафіку.

Приклад результуючої таблиці:

Пример результирующей таблицы с сгруппированными посещениями с различных источников - OdesSeo

Крім розглянутих мною операторів, Data Studio підтримуються і звичні нам арифметичні функції, текстові функції, функції агрегування, гео і дати. Вони зрозумілі і досить прості, до того ж докладно описані в довідці, тому в цій статті я на них не зупинятимуся. Якщо з використанням цих або розглянутих мною функцій у вас виникають питання, залишайте в коментарях, я із задоволенням допоможу розібратися =) Удачі у використанні!