Кейс: Успішне SEO для багатопрофільної клініки від початку розробки до ТОПу

Просування в медичній тематиці для багатьох вебмайстрів супроводжується безліччю проблем та нюансів.

Складність просування також підкріплюється пильною увагою з боку алгоритмів пошукових систем. Зокрема, сайти медичної тематики підпадають під якісну оцінку Google сильніше, оскільки відноситься до YMYL “Your Money or Your Life” сегменту.

Саме тому нам хотілося б поділитися успішним досвідом у цій непростій тематиці, показати результати та дати оціночні судження про важливість сигналів, на які варто звертати увагу під час просування будь-якого комерційного медичного сайту.

Вхідні дані проєкту

homedoctor.com.ua («Амбулаторія сімейного лікаря») — сайт мережі медичних клінік в Одесі. 

Роботу над проектом розпочали ще на момент створення сайту, яка також була довірена нам.
Дата запуску сайту в індекс — 18.05.2020.

Поточні показники

Показники на момент жовтня 2021:

  • Органічний тижневий трафік (жовтень 2021)— від 20 000 до 23 000 користувачів.
  • Органічний денний трафік (жовтень 2021) — від 2800 до 3000 користувачів.

Загальний органічний трафік за жовтень 2021 91 762 користувача.

Початок просування

У будь-якій гонці важливий старт. Чим він впевненіший, чим більше в нього закладено правильних дій — тим успішнішим і легшим відбувається конкурентне змагання.

Окремий пункт присвячений якраз початку просування сайту.

Коли ми отримали завдання створити якісний сайт медичної клініки та надалі просувати його, ми виділили 3 основні фактори, які забезпечать основу успішного SEO-просування.

1) Популярність бренду.

Ключова і дуже важлива метрика в медичній тематиці – це популярність бренду на всіх рівнях:

  • Онлайн рівень. Обсяг брендового трафіку + прямі заходи на сайт + згадки про клініку на всіх можливих відгуках, форумах.
  • Оффлайн рівень. Позитивний досвід безпосередньо пацієнтів.

Ці 2 рівня намертво пов’язані та доповнюють (прокачують) один одного.

Безпосередньо для SEO важливий саме онлайн-рівень з обсягом брендового трафіку та всім складовим (згадки, посилання тощо).

Але для ефективного бізнесу тільки штучне накачування згадок не допоможе, особливо якщо клієнти незадоволені + це навряд чи дасть значне зростання брендового трафіку.

Тобто тільки органічна популярність бренду в онлайні, прокачує бренд в офлайні і навпаки. Якщо ж популярність штучно вирощена в онлайні шляхом гонитви за відгуками, каталогами, форумами — це не дасть результатів, особливо якщо якість послуг, що надається, за фактом залишає бажати кращого.

У нашому випадку все склалося належним чином і ми прийшли скажемо так — «на все готове».

Популярність «Амбулаторії сімейного лікаря» вже була на момент створення сайту, що й дозволило нам, навпроти першого чинника, поставити олівцем і відзначити собі, що робота над брендом важлива і її потрібно зміцнювати навіть якщо популярність є вже і без втручань.
Нижче наведено зведення кількості кліків за рядом брендових запитів за період 01.07.2020 – 01.10.2021.

количество кликов по брендовым запросам

2) Вибір CMS.

До підбору CMS потрібно було підійти дуже трепетно з огляду на безліч деталей.

При виборі ми рекомендуємо скласти і структурувати список завдань, які в перспективі повинен вирішувати сайт.

Тільки після цього підібрати саму CMS, яка за своїми параметрами здатна їх задовольнити.

До програмістів потрібно було прийти заздалегідь вирішивши стратегічно важливі питання:

  • Оцінити, які ключові точки зростання в потенціалі є у проекту. Змоделювали можливість безперешкодного масштабування проекту.
  • Оцінити, які технічні завдання ставляться перед сайтом.

Зваживши всі за і проти, ми вирішили робити сайт на нашій внутрішній CMS «Idea CMS».

У нашій CMS були реалізовані всі необхідні вимоги та можливості, що дозволяє без жодних труднощів вирішувати актуальні завдання до сьогодні.

Були опрацьовані макети кожної сторінки відповідно до рекомендацій щодо структури сайту та структури контенту на кожну сторінку. Під час розробки було враховано всі вимоги щодо адаптивності.

На виході ми отримали таке:

3) Структура сайту.

Ще одним із ключових факторів, було завдання — докладне опрацювання структури сайту з можливістю різнорівневого масштабування за безліччю напрямків.

Був підготовлений класичний файл таблиці у структурному вигляді для легшого розуміння, де дочірні категорії, а де підкатегорії.

У таблиці спільно з клієнтом було складено список категорій/підкатегорій, які мають бути на сайті на момент його створення, а також враховано можливі послуги на перспективу 2 та 3 пріоритетів. Їх також ми включили до дерева сайту.

структура сайта клиники в табличном виде

Структурні рішення та якісно опрацьоване дерево сайту дозволить побачити:

  • Проблеми масштабування в одному з напрямків.
  • Проблеми надто великого рівня вкладеності ряду сторінок та прийняття рішень про винесення категорій, підкатегорій на інші рівні.

Ось це і були три стовпи, які стали основою для початку успішного SEO просування.

Основний етап просування

Сторінки лікарів

Сторінки з високим рівнем потенціалу у залученні трафіку за належної популярності лікарів.

Один із найважливіших кластерів сайту для підвищення природної довіри з боку користувачів та пошукової системи, на який потрібно звернути увагу при просуванні медичної клініки.

Тому оптимізація карток лікарів стала першою, за що ми взялися при повноцінній роботі з сайтом.

Сторінки-картки лікарів, у нашому розумінні, мали відповідати наступним ключовим вимогам:

1) Повинні викликати довіру

Дуже важливо! Довіра не повинна викликатись штучними методами, все має бути максимально відкрито і просто для розуміння пацієнта. Ключовий сигнал для отримання довіри від користувача – сам лікар, його фото і, звичайно ж, інформація про нього.

Саме цю інформацію ми помістили на перші екрани сторінок

страница врача на сайте клиники

Також однією з ідей, яка була реалізована і, на нашу думку, значно збільшила довіру — додавання майже на всіх сторінках лікарів відео з міні-інтерв’ю з самим лікарем, в якому він дає коротку інформацію про себе, свій досвід та освіту.

видео на странице врача на сайте клиники

Завдяки саме відео на сторінках лікарів користувач може емоційно зробити вибір – звертатися до цього лікаря чи ні. Зоровий та вербальний контакт як ніколи стимулює.

2) Повинні мати навігаційну цінність

Ключова проблема на сайтах багатьох клінік те, що сторінки лікарів є “тупиковими”.

Тобто піти вглиб сайту без відкриття меню або кліків по хедеру/футеру неможливо.

Важливо! Потрібно врахувати, що сторінка лікаря може бути сторінкою входу для користувача (якщо він шукає у пошуку конкретного фахівця або це реферальний трафік за посиланням на сторінку конкретного лікаря зі стороннього майданчика) і навігація тут є вкрай важливою.

Також якщо сторінка лікаря отримує якусь масу посилань — для SEO краще з такої сторінки мати лінківку на основні комерційні сторінки.

Грунтуючись на цьому, було прийнято рішення зробити автоматичне лінкування з послугами, які лікар надає.

перелинковка страницы врача с услугами на сайте клиники

Сторінки послуг

При оптимізації сторінок послуг ми склали низку основних вимог, якими повинна мати сторінка послуги клініки широкого профілю.

Основні з них

1)Перелік лікарів, які надають цю послугу

перечень врачей на сайте клиники

2) Можливість записатися на послугу до конкретного лікаря

Однією з вимог була можливість користувача записатися на процедуру/маніпуляцію без додаткових переходів прямо на сторінках послуг.

Тому в міні-картках лікарів, які вказані на сторінках послуг, додані конверсійні елементи у вигляді кнопок – “Записатися на прийом”.

карточка врача на сайте клиники

Цікаво! Також була реалізована цікава ідея – додати в міні-картки лікарів, на сторінках послуг, можливість відразу подивитися відео з лікарем не переходячи в картку самого лікаря.

ссылка на видео в карточке врача

3) Інформація про місця проведення процедур

Обов’язково має бути інформація про філії (якщо їх кілька), в яких пацієнт може отримати всі відповіді без додаткового дзвінка до самої клініки.

перечень филиалов на сайте клиники

Перелінковка

Тепер трохи основ. При просуванні будь-якого бізнесу, де є значна конкуренція, основне завдання SEO фахівця:

  1. Надати користувачеві всю інформацію. Поступово. У міру виникнення питань.
  2. Передбачати шлях думки відвідувача на основі отриманих даних.
  3. Надсилати користувача туди, де він знайде відповіді на всі запитання.

Саме таким чином можна досягти значного результату утримання користувача на сайті і не дати піти до конкурентів.

Для досягнення цього завдання нам допомогла грамотно збудована внутрішня перелінковка.

Логіка побудови внутрішніх лінків насправді досить проста в медичній тематиці.

Лінки повинні бути “круговими”, тобто завжди повинні бути пов’язані 3 типи сторінки в будь-якому порядку:

  • Картка лікаря. 
  • Послуга. 
  • Філія.
визуализация перелинковки страниц врачей и страниц услуг

Зовнішня оптимізація

З зовнішньої оптимізації ми вибрали класичний метод нарощування посилань для відомого бренду.

В основному працювали із залученням зовнішніх посилань з відомих джерел з брендовими анкорами.

Важливою була наявність лікарів на сторонніх сервісах онлайн-запису, що дозволяло збільшити їхню впізнаваність.

Крім роботи з картками лікарів варто згадати, що посилання на сторінки лікарів важливі для просування як усього сайту, так і окремого лікаря.

Намагайтеся отримувати посилання на сторінки лікарів із тематичних майданчиків, де це можливо.

Результати робіт

Результатом наших робіт стало впевнене зростання позицій і, як наслідок, трафіку за ключовими напрямками, обраними клієнтом та нами як максимально перспективні.

Позиції

Нижче наведено позиції щодо ряду основних кластерів. Для демонстрації стабільності позицій взято порівняння позицій наступні дати:

  • 30.06.2020, 
  • 01.09.2020, 
  • 01.09.2021.

Оскільки в клініці «Амбулаторія сімейного лікаря» значна частина лікарів — це лікарі загальної практики, тобто сімейні, ключовими напрямками було обрано саме послуги, які стосуються саме цієї спеціальності.

Позиції за ключовими запитами для підписання декларації з сімейним лікарем.

позиции по ключевым запросам для услуги подписания декларации

Позиції за ключовими запитами для запису або пошуку сімейного лікаря.

позиции по ключевым запросам для записи к семейному врачу

Також до пріоритету входили послуги, що стосуються фахівців інших напрямів та послуги загальноклінічних досліджень, наприклад УЗД, аналізи.

Позиції за ключовими запитами для запису до дерматолога.

позиции по запросам для записи к дерматологу

Позиції за ключовими запитами для запису до гінеколога.

позиции по запросам для записи к гинекологу

Позиції за ключовими запитами для запису на УЗД.

позиции по запросам для записи на УЗИ в Одессе

Позиції за ключовими запитами для запису на аналізи

позиции по запросам для записи на Анализы в Одессе

Трафік

Важливо відзначити, що весь залучений трафік на сайт — більшою мірою комерційний, з охопленням незначної кількості інформаційних запитів, які ведуть на комерційні сторінки послуг.

Нижче наведено графік органічного трафіку за 3 місяці (липень, серпень, вересень) 2021 року порівняно з аналогічними місяцями 2020 року.

график роста трафика из google analytics
показатели роста трафика из google analytics

Як видно на скріншоті вище, трафік у 2021 році порівняно з аналогічним періодом минулого року зріс практично у 8 разів.

Загальну динаміку трафіку з червня 2020 року по вересень 2021 року включно, можна побачити на скріншоті нижче.

динамика роста трафика медицинского сайта

Стрибки трафіку обумовлені зміною обсягу пошукових запитів через загальну сезонність у тематиці, ситуацією з пандемією COVID-19 та апдейтами Google.

COVID-19

Захворюваність коронавірусом, що сильно поширилася по всьому світу, змусила нас дуже ретельно продумати роль «Амбулаторії сімейного доктора» у допомозі державної системи охорони здоров’я. Ведення хворих на COVID пацієнтів і сприяти максимально точному виявленню захворювання за допомогою спеціальних тестів стало головним завданням.

Вже в грудні 2020 року, було прийнято рішення про створення та оптимізацію сторінок, пов’язаних саме з COVID-19, таких як:

  • Декларація із сімейним лікарем (важлива сторінка на фоні COVID-19).
  • ПЛР-тест на COVID-19.

Оптимізація та виконані роботи дозволили зайняти топові позиції за деклараціями (позиції показані раніше) та ПЛР-тестування (скриншот нижче).

позиции по запросам для записи на ПЦР тестирование

Саме запобіжна оптимізаціїяпослуг з надання ПЛР-тестування та декларацій, дозволила нам у момент органічного підвищення попиту, на тлі значного зростання захворюваності, досягти зростання піку трафіку у 7300 користувачів на день у жовтні 2021 року.

пиковые показатели трафика благодаря высоким позициям

Перспективи зростання проєкту

За останні кілька років сезонна динаміка трафіку через пандемію та карантинні обмеження порушилася, тому говорити про досить точно прогнозовану динаміку пошукових запитів складно. Але частково ґрунтуючись на торішньому зростанні в період з вересня до грудня (пік трафіку припадав на грудень) ми очікуємо на зростання органіки за рахунок сезонності на рівні 200%-250% від показників вересня.

Незважаючи на це, є стійкі напрямки, які на сайті ще не реалізовані, або повністю не опрацьовані.

Коммерційний напрям

Подальшим етапом у розвитку сайту вже передбачено розширення кількості комерційних сторінок у різних напрямках.
Планується за наступний рік збільшити обсяг ключових запитів, за якими ранжується сайт — у 2 рази.

Информаційний напрям

Допоміжною ланкою в просуванні, звичайно ж, був і залишається блог. У медичній тематиці обсяги інформаційного попиту — нечувані.

Тому наступний етап після реалізації основних перспективних задумів у комерційному кластері дозволить нам вийти на новий етап просування. Планується за належного підходу за допомогою блогу збільшити обсяг семантики за якими ранжується сайт — у 4 рази.

Підсумки

Просування клініки «Амбулаторія сімейного лікаря» дозволило вийти на лідируючі позиції в Одесі за багатьма комерційними напрямками у висококонкурентній ніші. 

Ключові етапи до запуску сайту:

  1. Розробка та вибір CMS. Сайт розроблявся з 0 нашими фахівцями з огляду на всі вимоги до первинної SEO оптимізації сайту на момент його запуску. Розробка йшла на внутрішній CMS “Idea CMS”;
  2. Проектування продуманої структури для її подальшої реалізації на сайті. Жодних проблем у масштабуванні бути не повинно.

Ключовими етапами після запуску сайту стали:

  • Робота над укріпленням бренду. Збільшення інформації популярності бренду в мережі.
  • Опрацювання сторінок лікарів. Навігація, довіра, додаткові фічі.
  • Опрацювання сторінок послуг. Картки лікарів, лінківка, філії.
  • Зовнішня оптимізація. Посилання, впізнаваність лікарів за каталогами та сервісами запису на прийом.

Саме вищезазначені роботи дали свої плоди у вигляді позицій, трафіку та конверсій.

Важливо! Пам’ятайте, відомий бренд у медичній тематиці важливий як ніде!