
Чат-бот – помічник для реклами Facebook та Instagram
Таргетована реклама у Facebook, Instagram, Messenger Facebook, чат-боти – теми актуальні та бурхливо обговорювані. У статті ми розповімо, як ці інструменти об’єднати для підвищення ефективності рекламних кампаній.
Ми будемо розглядати Messenger Facebook не тільки як плейсмент, але як точку взаємодії, комунікації з клієнтом на шляху до конверсії. І проведемо нашу цільову аудиторію за таким сценарієм.
- Показ реклами на Facebook, Instagram, Messenger Facebook з кнопкою дії “перейти до Messenger Facebook”.
- Комунікація в Facebook Messenger за допомогою чат-бота.
- Переклад клієнта на сайт для завершення конверсії, або отримання контакту користувача безпосередньо на Facebook Messenger.
Навіщо вести у Messenger Facebook?
Чому одразу не відправити клієнта на сайт? Або отримати контакт за допомогою реклами “Генерація лідів”? Ось кілька причин:
- Сайту немає.
- Сайт є, але застарілий, довго вантажиться, не оптимізований під мобільні пристрої, поступається конкурентам, інформацію на ньому отримати складно.
- Конкретна акція, пропозиція.
- Для того, щоб користувач здійснив конверсію, його потрібно переконати, навести аргументи, дати подумати. І через якийсь час знову нагадати про себе.
- Частині користувачів легше уточнити інформацію, отримати пропозицію, дізнатися вартість на тій платформі, в якій бачить рекламу. Він може полінуватися перейти на сайт та шукати це самостійно.
- Як тільки користувач залучається до діалогу Messenger Facebook, ви отримуєте можливість взаємодіяти з ним повторно.
Запуск реклами з метою привести користувача до Messenger Facebook не виключає інших сценаріїв рекламної кампанії. Такий вид реклами може бути частиною рекламної стратегії та запускатися паралельно з “трафіком на сайт”, “генерацією лідів”, “конверсії на сайті” тощо.
Налаштування та запуск реклами
Для залучення користувачів у Messenger Facebook підходять цілі реклами: “повідомлення” та “конверсії”. Вони передбачають можливість кнопки дії “надіслати повідомлення”, а також можливість налаштувати користувацький шаблон автоматичної відповіді в Messenger Facebook.
Але щоб запускати рекламу з метою конверсії, має бути налаштований піксель Facebook, а також події конверсій. Якщо конверсій немає, Facebook не зможе коректно оптимізувати рекламу під цю мету.
І тут вибираємо мету рекламної кампанії “повідомлення”.
На рівні створення груп об’яв з’являється можливість вибрати:
- перехід у Messenger,
- рекламне повідомлення.
У разі вибору “перехід у Messenger”, ви направляєте користувачів із реклами до діалогу Messenger Facebook. У цьому випадку будуть доступні такі плейсменти:
- Facebook стрічка новин,
- Facebook Marketplace,
- Instagram стрічка новин,
- Messenger вхідні повідомлення.
При виборі рекламного повідомлення, ви відправляєте рекламне повідомлення користувачам з цільової аудиторії. У випадку, якщо користувач відреагує на рекламу та відповість вам, діалог буде показаний рекламодавцю.
Такі повідомлення можна налаштовувати лише у Messenger Facebook. І виглядають вони як непрочитане повідомлення рекламодавця.
“Рекламне повідомлення” має більш агресивний вигляд, ніж “перехід до Messenger”. Щоб такий вид реклами не викликав відторгнення у користувачів, ви повинні бути абсолютно впевнені, що цінність реклами закриває потребу цільової аудиторії або аудиторія має бути вже лояльна до бренду.
Наприклад, реклама вигідної пропозиції для підписників вашої сторінки, аудиторії ремаркетингу, бази клієнтів. У цьому випадку аудиторія вже знайома з брендом, і непрочитаний діалог у Messenger не викликатиме негатив.
У цій статті ми розглянемо рекламу з прикладу “перехід у Messenger”.
На рівні створення оголошення потрібно створити рекламну публікацію або вибрати наявну. Дана реклама передбачає такі формати: кільцева галерея, зображення, відео та слайд шоу. Текст публікації повинен розкривати переваги та мотивувати перейти Messenger.
Далі ми налаштуємо власний шаблон вітального повідомлення. Дане повідомлення побачить користувач після натискання кнопки “Надіслати повідомлення” та переходу до Messenger.
Добре продумайте текст цього повідомлення, а також сценарій того, що має зробити користувач на шляху конверсії.
Для цього проаналізуйте вже чинні листування з клієнтами, прослухайте телефонні розмови, згадайте, що цікавить ваших клієнтів перед покупкою, замовленням. І, залежно від цього, налаштуйте свій шаблон вітального повідомлення.
Вітальне повідомлення може складатися з:
- тексту;
- тексту та зображення;
- тексту та відео.
У шаблон такого повідомлення ви можете додати часті запитання, кнопки переходу на інші ресурси, наприклад сайт, швидкі відповіді. Такі опції дозволяють користувачеві не писати повідомлення, а просто вибрати наявні варіанти.
У рекламному кабінеті Facebook можна додати не більше трьох таких дій.
Налаштування шаблону вітального повідомлення з реклами – це перша частина нашого рекламно-комунікаційного сценарію.
Далі ми переходимо до створення чат-боту. Саме він продовжить спілкування з користувачами, які відповіли на рекламу та взаємодіяли з вітальним повідомленням.
Навіщо налаштовувати чат-бот, коли можна в рекламному кабінеті Facebook до трьох питань, що часто задаються, зробити автоматичні відповіді? У автоматичних відповідей обмеження кількості тексту, не можна додавати фото, відео, кнопки, не можна персоналізувати. А можливості чат-бота дозволяють все це зробити і навіть трохи більше.
Користувачі, які взаємодіяли із чат-ботом, автоматично стають його підписниками. Їм можна присвоювати теги, і за тегами робити розсилку, автопостинг. Саме це і використовуватимемо, щоб дотискати зацікавлених користувачів здійснити конверсію.
Налаштування в чат-боті на платформі Manychat
У статті ми розглянемо конструктор Manychat для створення чат-ботів у Messenger Facebook. Переваги даного сервісу:
- Інтуїтивно-зрозумілий, не вимагає спеціалізованих знань,
- Детальна довідка, наявність навчальних відео,
- Безкоштовна версія дозволяє використовувати весь необхідний функціонал для нашого сценарію.
Перевага для користувача – швидка відповідь відразу, будь-коли, навіть уночі.
Щоб підключити Manychat і створити чат-бот, вам потрібно залогінитися в сервісі через Facebook і підключити бота до потрібної сторінки, ви повинні бути адміністратором даної сторінки Facebook.
Можливості безкоштовної версії чат-бота на конструкторі Manychat дозволяють:
- створити меню,
- створити вітальне повідомлення,
- вказати повідомлення у випадку, якщо бот не знайшов відповіді,
- давати відповіді за ключовими словами,
- налаштовувати послідовності дій за розкладом,
- створювати розсилки за підписниками бота
- створювати віджет на сайті Messenger Facebook та ін.
Для нашого сценарію розглянемо відповіді за ключовими словами та розсилки по передплатникам чат-бота. Надалі рекомендуємо розібратися та налаштувати чат-бота максимально.
Відповіді по ключовим словам
Наші автоматичні, розгорнуті відповіді будемо давати на ті запитання, які часто налаштовані в рекламному кабінеті.
Автоматичні відповіді, послідовності відповідей за ключовими словами створюються у розділі Keywords.
Виберіть точну відповідність за ключовою фразою – Message is. Щоб автоматична відповідь спрацьовувала тоді, коли введено лише вказану фразу.
Далі створюємо автоматичну відповідь.
У відповіді можна додати персоналізацію, текст, кнопки, швидкі відповіді, зображення, кільцеву галерею, відео, прикріплювати файли.
Якщо 640 символів тексту недостатньо, можна зробити серію відповідей і додати ефект друкування між ними.
Формат відповіді у чат-боті більш різноманітний, ніж автоматична відповідь, яку можна налаштувати в рекламному кабінеті Facebook.
Як тільки ми налаштували відповіді в чат-боті на питання, які часто вказуються в шаблоні користувача в рекламному кабінеті, можемо запускати рекламу.
Як аналізувати рекламу
У рекламному кабінеті Facebook можна побачити розпочаті діалоги з реклами. Кожна реклама має унікальний ID. У повідомленнях у Messenger Facebook, які були залучені за допомогою реклами, буде вказано цей ID у вигляді ярлика.
По даному ID в рекламному кабінеті ми побачимо докладнішу інформацію:
- з якої аудиторії даний користувач,
- плейсмент,
- пристрій,
- вартість залучення користувача.
У діалогах Messenger Facebook можна додавати ярлики вручну. А потім за цими ярликами сортувати діалоги.
З боку Manychat ми також будемо бачити користувачів, які розпочали діалог з чат-ботом, самі діалоги, а також картки користувачів, у яких буде інформація на основі даних з Facebook.
Тут є можливість додати теги, дані, які будуть корисними для подальшої взаємодії з цим користувачем.
Розсилки Manychat за тегами підписників
За тегами в Manychat можна робити автоматичні розсилки підписникам. Тобто автоматично розсилати повідомлення, користувачам у яких є даний тег, або виключати з розсилки тих, хто відповідає певному тегу. Налаштувати розсилку можна у розділі Broadcasts.
Наприклад, усім, хто цікавився вартістю, зробити розсилку про те, що ціну буде збільшено в день заходу. Або надіслати вигідну акційну пропозицію. І цим мотивувати користувача зробити покупку.
Які розсилки ви робитимете, залежить від цілей, сценарію, за яким хочете провести користувача, тематики бізнесу та ін.
Висновки
Такий сценарій таргетованої реклами у Facebook допомагає:
- залучити зацікавлених користувачів,
- надати користувачеві потрібну інформацію швидко, у будь-який час,
- мотивувати користувача зробити конверсію,
- автоматизувати комунікацію з користувачами,
- формувати основу передплатників.
Формування бази передплатників чат-бота потребує часу, сил, креативу. Але в результаті ви отримуєте сегментовану базу, лояльних та готових до спілкування потенційних клієнтів.
















