
Огляд і практичне застосування правил трансформації фідів у Google Merchant Center і Facebook
Кожен рекламодавець, що працює з фідами товарів у Google Merchant Center і Facebook, прагне створити якісний фід, який відповідає вимогам рекламних систем. Але що робити, якщо клієнт не має змоги заповнити або виправити ті чи інші атрибути товарів на сайті?
У цій статті розглянемо правила трансформації фідів у Google Merchant Center і Facebook, які дозволяють спеціалісту без залучення розробника самостійно вносити масові або точкові зміни у фід.
Google Merchant Center
Розглянемо правила трансформації фідів у Google Merchant Center, за допомогою яких можна змінювати атрибути фідів, додавати нові або привести їх у відповідність до вимог системи.
Як заповнити атрибут потрібним значенням
- Переходимо у вкладку «Фіди» та відкриваємо фід, у якому плануються зміни.

- Далі відкриваємо вкладку «Правила трансформації фідів» та створюємо нове правило. Наприклад, для товарів, які містять у назві слово «диван», заповнимо атрибут brand (марка) значенням odesseo.

- Обираємо атрибут, який хочемо змінити.

- Для цього завдання використовуємо тільки “Джерела даних”. Умовою фільтруємо лише ті товари, назва яких містить «диван».

- Задаємо значення для атрибуту “марка”, яке нам потрібно отримати у результаті. Крім функції “задати значення” ще доступні дві функції: “імпорт” (дає можливість переносити значення атрибутів з інших фідів) та “використовувати останнє значення” (використовується, щоб оновити атрибут відповідно до останніх зазначених значень і актуальна тільки для атрибутів price [ціна] та availability [наявність]).

- Для швидкої перевірки змін шукаємо кілька товарів за ID.

- Результат видно в реальному часі. Якщо все відповідає очікуванням — зберігаємо проект.

- Для детальнішої перевірки після збереження проекту запускаємо «Тестування змін». Процес триває до 20 хвилин. Потім буде доступний звіт.

- Якщо правило працює коректно, застосовуємо зміни.


Після цього рекомендується оновити фід вручну. Оновлення може зайняти до 30 хв.
Як привести атрибут у відповідність до специфікації?
Трапляються випадки, коли у фід надходять некоректні значення. Наприклад, в атрибут gender [стать] замість допустимих значень (male [чоловіча], female [жіноча], unisex [унісекс]) передається некоректне (Він, Вона…). У такому випадку, виправити помилку допоможе правило “Привести у відповідність до специфікації”, як масово так і точково. Це правило актуальне лише для атрибутів, які повинні суворо відповідати допустимим значенням (наприклад, gender [стать], condition [стан], availability [наявність] та ін.).
- Створюємо нове правило та обираємо атрибут (наприклад,
gender).
- На наступному кроці замінюємо некоректні значення на правильні.

- Застосовуємо зміни та перевіряємо результат у попередньому перегляді.

- Якщо все працює правильно — зберігаємо проект і застосовуємо правило.
У яких випадках використовувати правила “Додати на початок” і “Додати”?
Зазвичай потрібно проводити експерименти з назвами або описами товарів, а саме — перевіряти їх ефективність за наявності тих чи інших характеристик. Таку задачу допоможуть вирішити правила «Додати на початок» або «Додати».
Для прикладу зробимо атрибут title [назва] більш інформативним (початкове значення — «Шорти жіночі кльош»). Додамо до назви інформацію про бренд, колір і розмір.
- Створюємо нове правило для атрибута title [назва].

- Додаємо необхідні власні значення або значення певних атрибутів, не забуваючи про пробіли та розділові знаки.

- Зберігаємо і перевіряємо результат у попередньому перегляді.

- Якщо результати відповідають очікуванням — зберігаємо проєкт і застосовуємо зміни.
Правила у Facebook виконують аналогічні функції, але вони не такі гнучкі, як у Google Merchant Center. За їх допомогою можна змінювати регістр, зіставляти зі стовпцем, задавати значення за замовчуванням або замінювати значення атрибутів. Розглянемо кожне правило окремо.
Зверніть увагу, що кожне правило застосовується лише до одного стовпця.
Як змінити регістр текстового значення?
Це правило дозволяє змінити написання вихідного тексту, а саме:
- усі слова з великої літери;
- лише перше слово з великої літери;
- усі слова малими літерами;
- усі слова великими літерами (Facebook не рекомендує використовувати лише великі літери).
Приклад: для рядка «Назва» (title) зробимо, щоб кожне слово починалося з великої літери.
- У Commerce Manager обираємо потрібний каталог.

- Переходимо на вкладку «Джерела даних» та обираємо фід з даними.

- Далі — «Налаштування» → «Додати правило».

- Вибираємо правило «Змінити регістр».

- Задаємо правило зміни регістру та атрибут, для якого воно застосовуватиметься. У попередньому перегляді будуть доступні вихідні та нові значення.

- Якщо помилок немає — створюємо і застосовуємо правило. Застосувати можна одразу або пізніше (зміни набудуть чинності після оновлення фіду за розкладом).

Як привести назву стовпця у відповідність до вимог?
Якщо у фід потрапляє назва стовпця, що не відповідає вимогам системи, це можна виправити правилом «Зіставити зі стовпцем».
Наприклад, якщо у фід потрапляє стовпець із назвою «years_group» (вікова група), система його не зможе прочитати, бо атрибут має називатися «age_group».
Як використовувати заміну?
Якщо потрібно виправити в стовпці неправильне значення або замінити певний символ, слово чи значення повністю — застосовується правило пошуку і заміни (як у звичайному текстовому редакторі).
Наприклад, якщо хочете продовжити терміни розпродажу та змінити дату й час завершення.
- Додаємо правило «Використовувати заміну».

- Вибираємо стовпець, у якому хочемо змінити значення, задаємо поточне значення і те, яке хочемо отримати.

- Створюємо та не забуваємо застосувати внесені зміни.
Як задати значення за замовчуванням?
Це правило підходить, якщо значення атрибута зовсім не заповнене або потрібно додати новий стовпець.
Наприклад, відсутність значення «brand» для монобрендового магазину.
Недоліком цього правила є те, що значення задається лише для порожніх рядків (якщо заповнюємо пусті значення в певному стовпці) або заповнює весь стовпець одним значенням (при додаванні нового атрибута).
- Створюємо нове правило «Встановити значення за замовчуванням».

- Вибираємо стовпець і задаємо значення за замовчуванням.

Як використовувати заміну за регулярним виразом?
Ця функція схожа на звичайну заміну, але дозволяє використовувати регулярні вирази в межах одного правила, що робить правило гнучкішим.
Наприклад, потрібно привести до одного виду назву бренду, що написана по-різному в стовпці «title» (Назва).
- Створюємо правило «Заміна за регулярним виразом».

- Через вертикальну риску (без пробілів) перераховуємо неправильно вказані значення і задаємо нове значення.

Сподіваюсь, ці приклади допомогли вам розібратися з правилами перетворення фідів. Буду радий побачити в коментарях ваші ідеї щодо покращення якості фідів =)
