Когортний аналіз

Наша компанія спеціалізується на підвищенні конверсій інтернет-магазинів і когортний аналіз є невід’ємною частиною аналітики комерційних сайтів. Тому нас надзвичайно втішила поява такої функції в Google Analytics, адже тепер робити базовий аналіз стало ще простіше, не виходячи зі звичного інтерфейсу аналітики.

Розберемося ж, що являє собою когортний аналіз.

Когортний аналіз – це виділення певних груп користувачів (когорт) на основі загальних характеристик, наприклад, дати першого відвідування сайту, здійснення першої покупки, завантаження мобільного додатка та інших, а також аналіз поведінки цих груп за часом.

Наприклад, ми запустили рекламу в новій мережі на певний проміжок часу та хочемо дізнатися, скільки ж прибутку завдяки їй було отримано. Варіант просто взяти дохід за відповідний проміжок часу нас не влаштовує, оскільки ми маємо на увазі відкладений ефект. А ось розглянути як окрему когорту відвідувачів із цієї нової мережі та підрахувати, скільки покупок і на яку суму вони робили за час від запуску реклами до сьогоднішнього моменту, буде більш виваженим рішенням.

Когортний аналіз дозволяє максимально точно оцінити рентабельність інвестицій у кожен канал, а також, що найважливіше, спрогнозувати окупність нового джерела залучення трафіку. Такий підхід до аналізу даних є особливо актуальним для інтернет-магазинів, у яких постійно з’являються нові рекламні канали, і для яких коректний підрахунок прибутковості кожного залученого каналу має велике значення.

Когортний аналіз у Google Analytics

Цей звіт доступний на вкладці “Аудиторія” в обліковому записі Google Analytics.

Під час переходу до зазначеного вище звіту можна вибрати такі нлаштування:

Когортный анализ
  • тип когорти;
  • розмір когорти;
  • показник;
  • діапазон дат.


Типи когорт

Типы когорт

Під типом когорти розуміється критерій, яким групуються користувачі. Можна вибрати лише один параметр для побудови когорти. В даний час у бета-версії доступна можливість будувати когорти за датою першого відвідування.

Розмір когорти

Размер когорты

Розмір когорти відповідає обраному типу когорти і може приймати лише значення “щоднями”, “тижнями”, “по місяцях”.

Показник

Показатель

Під показником розуміється метрика, яка вимірюватиметься для кожної когорти. Можна вказати лише одну метрику за один раз. Усі показники групуються за трьома типами: “Разом”, “На кожного користувача” та “Утримання”.

Окрім інших, надзвичайно цікавий новий показник “коефіцієнт утримання клієнтів”, який знаходиться у групі “Утримання” та ілюструє частку користувачів з когорти, які повернулися на сайт за вибраний період часу, у загальній масі користувачів у когорті.

Діапазон дат

Диапазон дат

Діапазон дат – це часовий діапазон, вибір якого визначає, за який період дані будуть присутні у звіті.

Дані у звіті

Поговоримо про те, як інтерпретувати дані у звіті.

Рядки звіту є когорти. У кожному рядку вказано, скільки користувачів входить до цієї когорти.

Стовпці відображають часові проміжки, які відповідають розміру когорти.

  • День 0 – це день, коли користувачі вчинили дію, на основі якої ми будуємо когорти (у випадку зі звітом Google Analytics – це дата першого відвідування сайту).
  • День 1 – це день після дати першого відвідування.
  • День 2 – другий день після дати першого відвідування тощо.

Аналогічно інтерпретуються інші можливі часові діапазони (тиждень, місяць).

Осередки відображають значення обраного показника для кожної когорти у відповідний проміжок часу.

Наприклад, при виборі показника “Переглядів сторінок на користувача”, кожен осередок міститиме кількість переглядів сторінок на користувача для відповідної когорти за проміжок часу. Тобто середня кількість переглядів сторінок на користувача з когорти “20 січня” в день першого відвідування сайту дорівнює “6.6”, в день після дати першого відвідування “0.44” і т.д.

Данные в отчете

Насиченість кольору показує, яку частку становлять користувачі, представлені у цьому осередку, від загального розміру когорти. Чим більша частка, тим яскравіший колір.

Для аналізу з допомогою звіту по когортам можна і потрібно застосовувати сегментування даних. Одночасно можна додавати до 4 сегментів включно.

Данные в отчете

За допомогою сегментування можна порівняти поведінку відвідувачів вашого сайту у всіляких зрізах.

На скріншоті нижче вибрано показник “дохід на користувача” у розрізі двох сегментів “Платний трафік” та “Безплатний трафік”.

Когортный анализ

Дані вибраних сегментів також відображатимуться на діаграмі.

Слід зазначити, що засобами Google Analytics поки що можна зробити лише базовий аналіз по когортах. Що стосується більш серйозних звітів, наприклад, побудова когорт за датою першої покупки або реєстрації, то поки, як і раніше, потрібно використовувати Microsoft Excel.

данные на диаграмме

Робіть когортні звіти та оцінюйте рентабельність своїх рекламних каналів з максимальною точністю!

У наступних статтях ми поділимося практичними прикладами аналізу конверсій інтернет-магазину, в яких розкриємо, як підвищилася точність аналізу за допомогою звіту про когорти. Слідкуйте за публікаціями 😉