
Кейс SEO-просування сайту компанії з продажу та оренди яхт
Вступ
Вступні дані щодо проєкту
- Сайт: arcadia.com.ua
- Тематика: продаж та оренда яхт в Україні та за кордоном
- Спеціалізація: компанія спеціалізується на продажу нових та б/у яхт, а також на допомозі з додатковими аспектами, пов’язаними з їх придбанням і володінням.
Мета проєкту
Слід зазначити, що на момент початку просування над сайтом працювала інша команда SEO-фахівців, тому деякі роботи з внутрішньої та зовнішньої оптимізації вже були проведені. Попри це клієнт відзначав відсутність зростання позицій і трафіку. Тому основними завданнями, які були поставлені перед нашими SEO-фахівцями, були:
- Знайти нові можливі точки зростання позицій та трафіку.
- Вивести в ТОП пошукової видачі Google запити, пов’язані з продажем яхт.
- Збільшити загальний обсяг переходів на сайт з органічної видачі.
Сезонність трафіку
Особливістю трафіку сайту є те, що його щорічний обсяг має явно виражену сезонність. З проведеного аналізу випливає, що:
- Сезонне зростання починається у травні.
- Пік сезону — травень–вересень.
- Є виражене локальне зростання кількості запитів з січня по березень, за яким слідує зниження в квітні.
Нижче наведено графік динаміки кількості пошукових запитів у Google за основними високочастотними та середньочастотними ключами на продаж яхт (перший графік) та продаж катерів (другий графік):


Результати роботи над проєктом
Сумарний трафік з червня по серпень 2020 року, в порівнянні з аналогічним періодом попереднього року, зріс на 271,62%.
Загальне поліпшення позицій пріоритетних ключових запитів, за якими здійснюється відстеження, зокрема, збільшення кількості ключів за такими запитами:
- Кількість запитів у ТОП 30 на 25,8%.
- Кількість запитів у ТОП 10 на 56,1%.
- Кількість запитів у ТОП 5 на 28,1%.
- Кількість запитів у ТОП 1 на 15,7%.

Основні напрямки проведених робіт за проектом
Початок робіт
Перш ніж розпочати безпосередню роботу над самим проектом, нам необхідно було проаналізувати сайти конкурентів, які займають ТОПові позиції в даній ніші. Проведення такого аналізу дало можливість виявити загальні закономірності, які дозволили конкурентам зайняти високі позиції, а також знайти “вузькі” місця безпосередньо на нашому сайті та надалі усунути їх.
Аналіз видачі за різними типами ключів, пов’язаних із купівлею яхт, показав, що крім агрегаторів (AUTO.RIA, OLX та RST.ua) у ТОПі представлені також і сайти компаній, основною спеціалізацією яких є саме продаж яхт.
Приклад видачі Google на запит “купити яхту”:

На аналізі сайтів подібних компаній нам і необхідно було зосередитися насамперед.
Склавши список із сайтів прямих конкурентів, ми розпочали безпосереднє вивчення їхніх особливостей за такими напрямками:
- Структура сайтів, наявність посадкових сторінок по різних підтипах яхт;
- Розмір товарного асортименту;
- Посилання.
Подібний аналіз дозволив нам зробити такі висновки:
- Товарний асортимент просуваного сайту за обсягом можна порівняти з асортиментом прямих конкурентів у ТОПі;
- Посилання на arcadia.com.ua краще, ніж у деяких конкурентів, які були представлені в ТОПі видачі Google;
- Практично на всіх проаналізованих сайтах конкурентів, які представлені в ТОПі, реалізовано досить розгалужену структуру, створено окремі категорійні сторінки з продажу різних типів яхт за їх конструктивними особливостями, станом або брендом. Крім цього, на сторінках каталогу з продажу яхт реалізовано наскрізне меню, в якому проставлені посилання на всі категорії та підкатегорії за типами яхт. У той же час на сайті нашого клієнта були створені сторінки лише за деякими категоріями яхт (не завжди з потенціалом до залучення трафіку) без формування єдиної узгодженої структури каталогу. Наскрізного меню за каталогом взагалі не було, а посилання на підкатегорії були реалізовані у вигляді суцільного списку лише на сторінці arcadia.com.ua/yachts за допомогою тегів:

Подібний варіант реалізації структури каталогу та навігації по сторінках підкатегорій не підходив для подальшого просування через такі фактори:
- Обмежені можливості розширення структури сайту;
- Низька релевантність і відсутність ряду посадкових сторінок;
- Неудобна реалізація для користувача — список посилань знаходився внизу сторінки і був незамітний, крім того, не було групування категорій по конкретним признакам або характеристикам (бренд, довжина, стан і т.д.).
З огляду на все вищесказане основними пріоритетними роботами за проектом для нас стали:
- Збір семантичного ядра для сайту. Виявлення запитів під які можна створити окремі сторінки;
- Розробка структури сайту на підставі семантики та існуючого на сайті товарного асортименту;
- Впровадження наскрізного меню на всі сторінки каталогу з продажу яхт;
- Створення якісного контенту для нових та існуючих сторінок.
Збір семантичного ядра
Збір семантики для сайту без перебільшення є одним з основних етапів роботи із SEO-просування сайту. Семантичне ядро надалі дозволяє не тільки оптимізувати існуючі сторінки під конкретні ключі та покращити їх позиції у видачі, але, що важливіше, і дає можливість розробити та реалізувати структуру сайту, яка дозволить залучати максимальну кількість трафіку у майбутньому.
В якості джерел отримання запитів у процесі роботи над сайтом було використано такі сервіси:
- Search Console
- Ahrefs
- Serpstat
- Google Ads
Розробка та узгодження нової структури сайту
З огляду на зібране семантичне ядро та існуючий товарний асортимент було розроблено проект структури, який дозволив би розширити охоплення семантики в даній ніші та залучати максимальний трафік на сайт. Цей проект структури було надіслано на узгодження з клієнтом. Слід також зазначити, що на даний момент на сайті проект структури реалізований ще не повністю, і доопрацювання в цьому напрямі ще ведуться.
Використання наскрізного меню на сторінках каталогу
Наступним важливим етапом роботи з сайтом клієнта стала розробка наскрізного меню для сторінок каталогу. Дане меню мало включати всі посилання на існуючі сторінки категорії та підкатегорії з продажу яхт, давати можливість розширювати структуру, створювати і надалі додавати нові категорійні сторінки без втрати зручності його використання для відвідувачів.
Перегляд сайтів конкурентів дав можливість розробити та впровадити таке меню, яке вирішуватиме вищезазначені завдання.
- На десктопних пристроях меню було реалізовано у вигляді плашок зі списками посилань на категорійні сторінки:

- Для мобільних пристроїв це меню було реалізовано у вигляді акордеону:

- Список посилань на сторінки тегів за категоріями яхт було видалено.
Оптимізація метатегів та заголовків, написання текстового контенту
Незважаючи на те, що раніше на сайті проводилися роботи з базової SEO-оптимізації, тобто більшість основних категорійних сторінок мали написані метатеги та текстовий контент, ми вирішили ще раз переглянути їх та доопрацювати.
Крім цього, слід також відзначити цікаву ситуацію з тим, що більш релевантною за запитами, які були пов’язані з продажем яхт, Google визначав головну сторінку сайту, що просувається нами, в той час як ТОП за даними ключами у конкурентів займали сторінки каталогу. Тому було вирішено оптимізувати під цю групу ключів сторінку https://arcadia.com.ua/yachts/. З цією метою на ній було переписано метатеги та додано новий текстовий контент, який оптимізувався під відповідні ключові запити.
Наразі ці роботи принесли свій результат. Ключі не лише почали ранжуватися саме на сторінку каталогу з яхтами, а й покращили свої позиції загалом.
Визначення пошукової системи релевантної сторінки під запити, пов’язані з купівлею яхт:

У рамках цього пункту слід також коротко відзначити основні моменти, на які повинні спиратися фахівці під час складання технічного завдання копірайтеру щодо написання текстового контенту для сторінок сайту:
- Аналіз контенту конкурентів. Насамперед необхідно оцінити обсяг текстів у кількох ТОПових конкурентів та їх структуру.
- Семантика. Звичайно ж при написанні текстів необхідно враховувати ключові слова, але завжди пам’ятайте, що тексти мають бути написані саме для людей, тобто, ніякого надмірного спаму ключами. Самі запити (якщо ви їх додаєте) повинні бути гармонійно вписані в пропозиції. Завжди додайте до ТЗ додаткові тематичні слова, які підвищать загальну якість текстів в очах пошукової системи. Такі слова можна підібрати в пошукових підказках.
Технічні доробки на сайті
Як уже згадувалося раніше, на сайті було проведено базові роботи з внутрішньої оптимізації, тому значних технічних проблем не виявлено. З моменту початку просування було проведено низку доробок:
- Впроваджена автооновлювана карта сайту (файл sitemap.xml).
- Внесені правки до файлу robots.txt.
- За допомогою атрибута noindex закриті від індексації порожні категорії сайту.
- Додані наступні схеми мікророзмітки: LocalBusiness для сторінки контактів.
- Впроваджено шаблони метатегів для всіх мовних версій товарних сторінок сайту.
- Допрацьовано деякі сторінки сайту, в т.ч. головна та сторінка контактів.
Роботи щодо зовнішньої оптимізації сайту
З моменту початку роботи по сайту проводяться планомірні та регулярні роботи з нарощування якісної посилальної маси.
Плановані роботи
На жаль, на даний момент не всі із запланованих робіт по сайту були закінчені, тому серед основних планів оптимізації слід згадати:
- Дальнє розширення загальної структури сайту, створення нових сторінок.
- Написання текстового контенту для існуючих та нових сторінок.
- Додаткові технічні доробки.
- Деякі доопрацювання за комерційними факторами ранжирування.
- Планомірне розширення.
Результати роботи над проектом
За результатами проектних робіт на даний момент хочемо відзначити наступне:
- Зростання органічного трафіку сайту в серпні 2020 року порівняно з аналогічним періодом минулого року на 261,64%:
- Зростання органічного трафіку сайту з січня до серпня 2020 року порівняно з аналогічним періодом минулого року на 265,28%:

Динаміка кліків із Search Console:

- Зростання позицій ключових запитів, що відстежуються.
3.1. Зростання позицій ключових слів категорії “Продаж яхт”:

3.2. Зростання позицій ключових слів категорії “Типи яхт”:

3.3. Зростання позицій ключових слів категорії “Бренди яхт”:

Загальні висновки
- Найважливішим етапом робіт над нашим проектом став аналіз ТОПових конкурентів за такими основними напрямками: загальна структура сайтів та кількість категорій та підкатегорій, товарний асортимент конкурентів та загальна посилальна маса. На основі цих досліджень вже було складено конкретний план робіт з розвитку сайту;
- Доопрацювання структури сайту, що просувається, має ґрунтуватися в першу чергу на зібраному семантичному ядрі та аналізі сайтів-конкурентів. У нашій ситуації особливу увагу слід приділити середньо- і низькочастотній семантиці; важливим моментом у досягненні позитивних результатів за проектом стало створення наскрізного меню на сторінках каталогу яхт. Дана доробка вирішила низку проблем:
- Спростила використання сайту для його відвідувачів;
- Дозволила впровадити наскрізну перелінковку на категорії та підкатегорії яхт, що безпосередньо спростило переобхід та індексування цих сторінок;
- Дозволяє розширювати загальну структуру сайту та створювати нові категорії та підкатегорії, які надалі.
