
Google Medic Update: як відновити трафік на прикладі сайту офтальмологічної клініки
Дані щодо проєкту
Сайт: https://www.tarus.ua/
Тематика: медична клініка
Спеціалізація: офтальмологія, діагностика та лікування зору
Результати роботи над проєктом
- виведено сайт у топ видачі регіону за основними комерційними запитами;
- відновлено видимість сайту за всіма ключовими комерційними запитами.
Історія робіт
Ми ведемо роботи з пошукового просування сайту клініки «Тарус» із 2014 року. На початковому етапі вдалося досягти топових позицій за великою кількістю ключових запитів і суттєво збільшити показники органічного трафіку.
На початку вересня 2018 року зафіксовано падіння позицій і органічного трафіку. До зниження органічний трафік становив близько 6 тис. користувачів на місяць, більшість комерційних запитів була в топі.

Під час падіння видимості кількість користувачів із органіки скоротилася приблизно утричі.

За графіком, спад тривав із серпня 2018 до січня 2019.
До песимізації спостерігалася більша кількість запитів у топі. Перше помітне зниження — вересень 2018, яке продовжувалося приблизно до березня–квітня 2019 року. Надалі, завдяки виконаним роботам, позиції почали відновлюватися; частину вдалося не лише повернути, а й покращити.

1. Початковий етап робіт після песимізації сайту
З метою виявлення причин зниження видимості сайту спочатку було проведено аналіз видачі за основними групами запитів. так було виявлено, що за основними групами запитів у топі почали ранжуватися сторінки інформаційного характеру, наприклад статті. при цьому раніше ранжувалися комерційні сторінки, наприклад, послуги. за основними конкурентами сайту https://www.tarus.ua/ також спостерігалося зниження видимості.
Для того щоб визначити якого характеру сталося зниження видимості сайту за основними запитами, було проведено аналіз видачі за інформаційними та комерційними запитами. за загальними запитами широкого інтенту в топі почали ранжуватися документи інформаційного характеру (статті, відео тощо), хоча до проведення аналізу ранжувалися комерційні сторінки.
Наприклад на запит “катаракту” на перших позиціях у видачі почали ранжуватися інформаційні статті, хоча раніше на цей запит виводилися комерційні сторінки послуг. на запит “хірургія катаракти” почали ранжуватися сторінки, що описують операцію з видалення катаракти, хоча раніше ранжувалися сторінки послуг.
Слід зазначити, що до зниження видимості сайту офтальмологічної клініки проводили оптимізацію в першу чергу під комерційну семантику, але також сторінки містили ключі інформаційного інтенту в додаткових текстових блоках.
Таким чином, сторінки, оптимізовані під усі групи запитів одночасно, ранжувалися нижче, ніж окремі посадкові сторінки під різні групи запитів.
До нового апдейту пошукової системи google такої оптимізації сторінок було достатньо.
Висновки:
Відбулися зміни характеру видачі пошукової системи google через переоцінку якості сторінок. в результаті проведеного аналізу видачі за основними групами запитів та аналізу видимості конкурентів ми визначили вплив на сайт нового алгоритму google medic update. враховуючи отримані дані, ми розпочали пошук рішень щодо відновлення видимості сайту та розробки нової стратегії просування проекту.
2. Опрацювання структури медичного сайту
Другий етап наших дій — перегляд кластеризації семантичного ядра сайту.
Перегляд проводився з метою подальшого виділення окремих посадкових сторінок під комерційні та інформаційні запити.
Для інформаційних сторінок виділили загальні ключові запити нечіткого інтенту, які вказують лише на назву патології та симптоматику, причини, діагностики та .т.д
Після проведення кластеризації семантики опрацювали структуру контенту для кожного з типів сторінок. структура для нових посадкових сторінок складалася на основі топу та нових сторінок, які показували найбільшу динаміку зростання після апдейту.
Пропрацювавши структуру інформаційних та комерційних сторінок були підготовлені рекомендації щодо додавання відсутніх блоків контенту. також були опрацьовані важливі розділи сайту, наприклад: “лікарі”, “відгуки”, “ліцензії та сертифікати”, “ціни”.
Після додавання нових типів сторінок, опрацювання недостатнього контенту та додавання відсутніх розділів, покращилася видимість проекту.
У процесі песимізації сайту https://www.tarus.ua/ зниження кількості користувачів на сайті відбулося з 6 тис. до 1,5 тис. користувачів.
Після підготовки нового контенту, оптимізації основних розділів сайту та опрацювання додаткової вартості сторінок відбулося деяке покращення показників по каналу органічного трафіку.


Також у травні 2020 року помітили перші зміни за позиціями:

Висновки:
Грунтуючись на аналізі видачі за основними ключовими запитами, було проведено повторну кластеризацію семантики, в результаті якої було виділено однозначно інформаційні сторінки та однозначно комерційні сторінки. Поділ сторінок на 2 типи дозволив ранжуватися за більшим спектром ключових запитів та залучати не лише додатковий трафік, а й покращити видимість сайту за запитами загального інтенту.
3. Контент медичного сайту
Для однозначно інформаційних та однозначно комерційних типів сторінок опрацювали додаткові блоки контенту, також провели оптимізацію таких сторінок сайту як: “Лікарі клініки”, “Відгуки”, “Ціни”, “Ліцензії та Сертифікати”, “Сторінки лікарів”. З урахуванням раніше проведеного аналізу контенту сторінок, які почали ранжуватися вище у ТОПі та показали найбільшу динаміку, склали список важливих сторінок медичного сайту.
Список необхідних сторінок для медичного сайту:
- Контакти.
- Сторінка відгуків про клініку.
- Розділ зі списком усіх лікарів.
- Окремі сторінки під кожного лікаря.
- Ліцензії, сертифікати.
- li клініці.
- Сторінки послуг.
- Сторінки захворювань.
Структура інформаційної сторінки:
- Визначення захворювання.
- Причини, симптоми, група ризику.
- Різновиди захворювання, профілактика та рекомендації з лікування.
Структура комерційної сторінки:
- Додали якірний список для зручнішої навігації по сторінці.
- Для підвищення довіри до сторінки додали блоки: показання, протипоказання, таблицю з вартістю лікування, відгуки та блок провідних фахівців.
Нові типи сторінок залінкували між собою та розмістили в основному меню сайту.
На сторінках послуг прибрали блоки з інформаційним контентом і додали нові блоки, що описують послуги, наприклад процес проведення послуги, підготовка до процедури, показання та протипоказання. Видалення старих інформаційних блоків та додавання нового контенту дозволило підвищити якість сторінок та збільшити їхню додаткову вартість як комерційної сторінки. Оновлені сторінки сайту у головному меню позначили як “лікування захворювання”.
Нові інформаційні сторінки позначили, як назва захворювання та призначили дочірніми сторінками послуг.

Оновлені сторінки сайту в головному меню https://www.tarus.ua/
Висновки:
Поділ контенту сайту окремо на інформаційний та окремо на комерційний дозволив підвищити додаткову вартість кожного типу сторінок.
Завдяки грамотно опрацьованій структурі сайту та впровадженню всіх рекомендацій, нам вдалося повернути позиції і, більше того, – їх покращити.
4. Посилальна стратегія для медичного сайту
Тільки комплексний підхід дає гарний результат, одним із заключних етапів наших робіт було — опрацювання стратегії посилань для медичного сайту.
Основні зміни у підході формування посилання:
- Більше згадок про компанію на регіональних сайтах.
- Згадка компанії на сайтах відгуків про людей, лікарів, компаній тощо
- Розміщення на тематичних ресурсах — в першу чергу, на ресурсах медичної тематики.
Після впровадження основних змін у стратегії посилань спостерігалося поліпшення видимості сайту.
Висновки:
Насамперед, при складанні посилальної стратегії медичного сайту слід звернути увагу на регіональні майданчики та майданчики медичної тематики.
5. Отримані результати:
В результаті опрацювання додаткових блоків контенту, основних розділів медичного сайту та побудови стратегії посилань для медичного сайту вдалося збільшити видимість сайту за основною групою запитів:

Вдалося не тільки повернути позиції сайту в ТОП видачі Google, але ще й покращити їх.
6.Основні напрямки проведених робіт:
- Кластеризація семантичного ядра.
- Поділ сторінок на комерційні та інформаційні.
- Опрацювання основних розділів медичного сайту:
- Загальна сторінка лікарів та окремі сторінки фахівців.
- <&> і сертифікати.
- Про клініку.
- Вартість.
- Пророблення контенту на сторінках комерційного типу, додавання основних блоків:
- Симптоматика захворювання.
- Методи діагностики
- Методи діагностики
- хірургічні методи лікування.
- Показання та протипоказання до хірургії(лікування).
- Підготовка до хірургії та реабілітація.
- Відгуки про лікування.
- Блок лікарів, що займаються лікуванням. клініки.
- Підготовка посилальної стратегії.
Загальні висновки:
При просуванні медичного сайту необхідно надавати найбільш повну інформацію про послуги, додаючи при цьому на сторінки сайту детальну комерційну інформацію. Вчасно виявлене зниження видимості сайту та підготовка нової стратегії просування проекту дозволить не тільки визначити причину зменшення видимості проекту, але й забезпечити позитивну динаміку сайту з подальшим відновленням видимості. Також важливо перевіряти та усувати основні помилки на сайті, закривати від індексації малоінформативні сторінки, усувати дублі, опрацьовувати унікальний якісний контент, що задовольняє інтент користувача та багато іншого.
Як підсумок — сайт на даний момент привертає більше цільового трафіку, ніж це було до Google Medic Update.
