24 лютого мільйони українців прокинулись у новій реальності. Тепер, після кількох місяців протистояння перший шок минув, і в деяких регіонах люди почали поступово повертатись до відносно буденного життя. Але більшість підприємців зіткнулась з рядом питань: як адаптуватися до нових умов? Чи доцільно зараз вести акаунти у соцмережах, запускати рекламу? Чи етично пропонувати зараз свої послуги? Як звертатись до потенційних покупців, що говорити?
Давайте поміркуємо.
Найбільші помилки підприємця/маркетолога у воєнний час
Помилка №1 Відмовитись від онлайн-маркетингу взагалі
Найчастіше причина таких думок — провина вцілілого. Як пропонувати клієнтам манікюр, коли в країні війна? Запрошувати на ранкову каву після черги повітряних тривог? Світ перевернувся, і всі буденні справи наче недоречні. Не на часі.
Насправді ж саме буденні справи зараз допомагають змиритись з навколишньою реальністю, працювати, бути корисним і не впадати в прострацію. Є і практична сторона: економіка має працювати. Підтримуючи свій бізнес, ви можете платити заробітну плату своїм працівникам, купувати необхідне ( і у такий спосіб підтримувати інших підприємців) і допомагати тим, хто цього потребує.
Звісно, налаштовувати таргетинг на зону активних бойових дій — не дуже слушна думка, але в більш тихих містах та містечках люди продовжують жити, пити каву, купувати одяг, облаштовувати свої домівки, займатися спортом та жити, за можливості, звичним життям. І ваша задача — допомогти їм у цьому.
Помилка №2 Робити вигляд, що нічого не сталося
Вести сторінку без будь-яких згадувань про війну — не менший факап, ніж не вести її взагалі. А, може, і більший. Ніхто не вимагає від вас драми — у війні є місце і гумору, і навіть теплим позитивним ноткам. Головне — не створити враження, що вам байдуже.
Як звертатися до аудиторії
Власне, не треба винаходити велосипед. Залиште ваш звичний ton-of-voice, адаптувавши його під теми сьогодення. Якщо ви створили ламповий, затишний бренд — тепло підбадьорюйте своїх підписників, пропонуйте помріяти про післявоєнне життя, наголошуйте на важливості турботи про себе, про перемогу, яку наближають наші захисники і захисниці.
Якщо ж ваша «фішка» — гострий, а подекуди й чорний гумор, то тут ніша величезна) Навіть так: зараз ваш зірковий час!
І, звісно, котики та песики — двигуни маркетингу на всі часи)
Як адаптувати контент?
Навіть у відносно спокійних регіонах воєнний стан вносить свої корективи у роботу бізнесу та життя людей. Тож при створенні контент-плану для соцмереж:
- Регулярно вказуйте актуальний графік роботи, умови оплати і доставки товарів, тощо.
- Описуйте «болі», сподівання і бажання своєї аудиторії у розрізі війни: випити вранці каву замість пробіжки в укриття, повернутися додому, прийти на роботу у свій офіс.
- Якщо ви маєте оффлайн-заклад, зазначте, чи є у вас укриття на випадок повітряної тривоги.
- Якщо ваш бізнес передислокувався на час війни, обов’язково зазначте це.
І, звісно, додавайте оптимізму) Він нам усім зараз потрібен, як ніколи.
Що додасть плюсиків у карму?
Взаємодопомога — один із стовпів, на якому тримається зараз наша країна. Тож якщо ви зараз робите свій внесок у перемогу — освітлюйте це у своїх соцмережах. І ні, це не буде виглядати як спроба похизуватися: навпаки, ваш приклад надихне інших і дасть змогу вашим клієнтам долучитись до корисної справи.
Обов’язково освітлюйте свою діяльність, якщо ви:
- Донатите ЗСУ чи волонтерським організаціям.
- Займаєтесь закупівлею необхідного для фронту чи переселенців.
- Надаєте приміщення для укриття під час тривоги чи проживання тимчасово переміщених осіб.
- Безкоштовно обслуговуєте бійців ЗСУ, ТРО, волонтерів (або надаєте їм знижки на власні товари та послуги).
- Створили благодійний проект для допомоги бійцям чи постраждалим від війни.
Наприклад, Eva пропонує долучитись до збору коштів на потреби ЗСУ:
А бренд Josera створив проект допомоги тваринкам під час війни:
Адже навіть маленька добра справа кожного з нас — це ще один крок до мирного неба.
І головне на сьогодні: