Як відстежити вартість заявки чи транзакції та ефективно розподілити рекламний бюджет? Де взяти повні дані окупності рекламних вкладень та побудувати наочні управлінські звіти? Такими питаннями задається будь-який власник бізнесу. При аналізі рентабельності рекламних каналів важливо враховувати, що зі зростанням кількості використовуваних гаджетів шлях клієнта до угоди також ускладнюється. Наприклад, клієнти можуть прийти до вас завдяки рекламі в соцмережах, контекстній рекламі чи органічному пошуку. І це лише основні джерела трафіку, адже є ще публікації у статтях, сторінки в довідниках, тощо. І начебто активність є, дзвінки йдуть, форми заповнюються – реклама працює! Але якщо виникає необхідність зрозуміти, на чому саме ви заробляєте, знадобиться вже глибша аналітика продажів, ніж звичайне відстеження цілей Google Analytics.
У бізнесі, особливо з довгим терміном прийняття рішень (нерухомість, продаж авто), часто відбувається такий сценарій: клієнт залишає заявку, можливо, навіть приїжджає на зустріч для ознайомлення із продуктом. Все ніби йде відповідно до етапів вашої воронки. Потім раптово цей клієнт зникає, здається, що угода зірвалася. Але через кілька місяців він дзвонить і як ні в чому не бувало каже: Я готовий, виставляйте рахунок. Як тепер визначити, який канал привніс найбільшу цінність залучення цього клієнта? Можливо, це заслуга лише одного каналу, або ж клієнт до завершення угоди взаємодіяв з 4 і більше каналами?
Дізнатися, скільки фактично ми заробляємо з кожного каналу, як канали впливають один на одного, дозволить імпортувати дані з вашої CRM в Google Analytics. Така співпраця платформ допоможе об'єднати фінансові дані за джерелами трафіку в єдиних звітах, управляти маркетинговим бюджетом на їх основі та сегментувати ваших потенційних клієнтів залежно від їхнього просування по воронці.
Після налаштування зв'язку CRM і Google Analytics, ви отримаєте базові переваги наскрізної аналітики всередині інтерфейсу системи вебаналітики.
В одному звіті ви зможете бачити витрати на рекламні кампанії та суму прибутку, отриману від клієнтів.
Розглянемо схему інтеграції сайту з CRM та подальший імпорт даних у Google Analytics. Весь процес можна поділити на три етапи:
Контакти відвідувача передаються в CRM під час надсилання форми на сайті або при зверненні через дзвінок. Відправлення даних із сайту зазвичай налаштовується програмістом. Звертання через дзвінок фіксуються завдяки інтеграції CRM та системи коллтрекінгу
Коли менеджери опрацюють заявку та переведуть лід у CRM-системі у статус "підписаний договір" або "замовлення виконано", інформація про цю угоду та сума угоди передається до системи вебаналітики.
Підсумкові звіти можна створювати безпосередньо в інтерфейсі Google Analytics. Приклад такого звіту був наведений вище, але зручніше використовувати інструмент для візуалізації даних Google Data Studio. Нижче наведено приклад таких звітів.
Звіт по всіх каналах залучення:
Звіт з рекламних кампаній Google Ads:
Окрім виявлення найефективніших рекламних каналів та джерел, нові дані допоможуть визначити “вузькі місця” рекламної стратегії, оптимізація яких може суттєво покращити маркетингові показники. Наприклад, провівши аналіз отриманих відомостей, можна:
Керувати інтернет-маркетингом без використання даних аналітичних систем не найоптимальніше рішення. Враховуючи те, що кількість і функціонал систем управління клієнтами постійно розширюється, підібрати платформу, що найбільше підходить під ваші запити, не є важкою справою. Практично всі сучасні CRM надають зручні інструменти для інтеграції з Google Analytics, amoCRM, Pipedrive або іншими, широко відомими системами.