Залишити заявку

Що таке UTM-мітки і для чого вони потрібні

UTM-мітка — це інструмент, за допомогою якого в системи аналітики можна передавати додаткові кастомні параметри про джерела трафіку. UTM-мітки дозволяють сегментувати користувачів, які відвідують сайт, за типом, що, своєю чергою, допомагає аналізувати конверсії.

UTM-мітки потрібні для відстеження трафіку з різних джерел. Відстеження трафіку необхідне для детального опрацювання рекламної стратегії проєкту та оцінки ефективності рекламних кампаній.

Наприклад, щоб реклама, запущена через Facebook Ads, коректно відстежувалась у Google Analytics, до рекламних посилань потрібно додати UTM-параметри. Аналогічно — для email-розсилок, реклами в LinkedIn, Twitter та інших соцмережах. Щоб відстежувати переходи з цих джерел, потрібно вказати значення UTM. Якщо мітки не будуть задані, відстежити кількість переходів на сайт і дії користувачів за кампаніями та розсилками буде неможливо.

З чого складається UTM-мітка

UTM-мітка складається з UTM-параметрів і їхніх значень.

UTM-параметри — це статичні ключі, за допомогою яких інформація, що передається в системи аналітики, групується.

Значення задаються рекламодавцем у довільній формі й передаються в системи аналітики. Мітки розділяються за допомогою амперсанда (символ “&”).

Розглянемо приклад посилання з UTM-міткою:
https://odesseo.com.ua/?utm_source=facebook&utm_medium=cpc&utm_campaign=Article_UTM_label.

Із UTM-мітки видно, що користувач перейшов із джерела facebook, за платною рекламою (cpc), у межах кампанії “Стаття про UTM-мітки”. Інші параметри в UTM-мітках прописуються аналогічним чином.

Щоб додати параметри й створити посилання з UTM-міткою, існує спеціальний сервіс — Компоновувач URL від Google. За його допомогою можна задати необхідні UTM-параметри, такі як utm_source, utm_medium, utm_campaign тощо.

Декілька порад щодо створення UTM-міток

  • Дотримуйтесь єдиної структури при позначенні посилань, щоб спростити їх використання. Це особливо зручно, якщо над мітками працює кілька фахівців.

  • Використовуйте один регістр (рівень букв). Якщо ви задасте значення в різних регістрах, передані дані розділяться на окремі рядки звіту (facebook, FACEBOOK, FaceBook — це три різні значення).

  • Не використовуйте пробіли в мітках. Для розділення слів використовуйте нижнє підкреслення (“_”).

  • Якщо потрібно опублікувати посилання з UTM-міткою, але ви не хочете лякати користувачів її виглядом, скористайтесь сервісами скорочення посилань, наприклад, Goo.gl, Bit.ly.

  • Не використовуйте кілька знаків питання в посиланні. Якщо в URL вже є символ “?”, додавайте UTM-параметри за допомогою амперсанда “&” (наприклад: http://shop.com/?basket, правильне посилання з міткою — http://shop.com/?utm_source=facebook&utm_medium=cpc#basket).

  • Якщо в посиланні є решітка (символ “#”), то UTM-параметри слід розміщувати до цього символу (наприклад: http://shop.com/#basket, правильне посилання з міткою — http://shop.com/?utm_source=facebook&utm_medium=cpc#basket).

  • Не позначайте внутрішні посилання сайту UTM-мітками, інакше ви втратите інформацію про початкове джерело трафіку, і статистика відображатиметься некоректно.

  • Перед запуском реклами з посиланнями, позначеними UTM-мітками, переконайтесь, що сайт, на який веде реклама, правильно обробляє параметри utm. Перевірте, чи не обрізається мітка при завантаженні в браузері. Якщо мітка не обрізається — усе працює коректно й параметри передаються. Якщо ж ні — зверніться до розробників сайту.

Залишити заявку
Ім'я Ім'я не повинно бути порожнім
Сайт (обов'язкове поле) Адреса сайта некоректна
Email (обов'язкове поле) Email некоректний
Телефон (обов'язкове поле) Телефон некоректний
Умови угоди