Конверсія — певні цільові дії, які робить користувач. Вони необхідні для налаштування реклами, а також розуміння того, як користувач взаємодіє з сайтом.
Відстеження конверсійних дій у Google Analytics 4 відрізняється від Universal Analytics. Якщо в UA (Universal Analytics) ми створювали цілі на основі даних про категорію та дію користувача, то в GA4 (Google Analytics 4) ми аналізуємо тільки дії-події. Це допомагає швидше налаштовувати конверсії, але в той же час може здатися менш гнучким, ніж прописування змінних параметрів: «
Категорія», «
Дія», «
Ярлик».

Створення мети в Universal Analytics
Оскільки конверсії в GA4 формуються з подій, нам потрібно спочатку їх створити.
У Google Analytics 4 все ґрунтується на подіях. Подія «
scroll» реєструє глибину прокручування сторінки, а «
file_download» спрацьовує щоразу, коли користувач завантажує будь-який файл на сайті.
Події бувають трьох видів:
- автоматичні (автоматично реєстровані та події покращеної статистики);
- рекомендовані;
- спеціальні.
Перший тип відрізняється тим, що він не потребує додаткового настроювання, тільки додайте код аналітики на сайт або додаток. Після цієї події, наприклад, встановлення програми або перегляд відео будуть автоматично реєструватися та передаватися до аналітики.
Рекомендуемые и специальные события настраиваются и добавляются вручную. Рекомендуемые лучше всего использовать для типовых задач, как например, отслеживание электронной торговли, достижений пользователей в мобильных играх. Для таких событий существует
документация от Google, в которой описаны все параметры, которые необходимо передавать вместе с событием.
Так, наприклад, подія «
purchase» як параметри має включати ідентифікатор транзакції, цінність, валюту та масив«
items», який, у свою чергу, включає дані по товарах. Без цих параметрів подія не спрацьовуватиме правильно і ми не зможемо відстежувати конверсії електронної торгівлі.
Також ми можемо створити і спеціальні (користувацькі) події, тобто відповідні для вирішення окремих, не передбачених аналітикою завдань, наприклад, клік по кнопці конкретної соцмережі.

Головна особливість – назва та змінні, включаючи їх значення, потрібно прописувати вручну. Забігаючи наперед, скажемо, що всі параметри потрібно буде створювати і в самій аналітиці.

Як створити подію
1. Автоматичні події, як і слідує з назви, реєструються відразу після додавання коду на сайт. Для їх налаштування нічого додатково налаштовувати не потрібно.
2. Реомендовані і спеціальні події можна додати через Google Tag Manager або безпосередньо до коду сайту.
Перший варіант кращий, оскільки зменшує кількість взаємодій з кодом сайту, більш комфортний, оскільки ми працюємо через графічний інтерфейс GTM і вимагає залучення програміста.
Створення події у Google Tag Manager
Створюємо новий тег із типом «
Google Аналітика: подія GA4»
1. Як тег конфігурації вибираємо тег, який створювали, щоб додати GA4 на сайт. Якщо тега конфігурації немає, тоді натискаємо кнопку «Новий тег». Як ідентифікатор потоку даних беремо відповідний ідентифікатор ресурсу GA4.

2. Додаємо назву події. Якщо ця подія рекомендована, то назву потрібно брати з довідки Google, там же прописані і необхідні параметри події. Якщо подія спеціальна, то вигадуємо назву події. Назва повинна бути розміщена в 40 символів і бути без пробілів.

3. Далі додаємо параметри події, які хочемо передавати разом із ним в аналітику. Параметри повинні включати назву та значення. Значення може бути як статичним, наприклад UAH для параметра currency, так і динамічним, як масив даних для items.

Для рекомендованих подій всі параметри також передбачені в довідці.
4. Додаємо тригер, який активуватиме спрацьовування тега.

Створення події у коді сайту
При спрацьовуванні певної події має спрацьовувати і тег аналітики, який прив'язаний до цієї події. Наприклад, якщо ми хочемо, щоб при відправленні форми в GA4 фіксувалися ці дані, ми повинні в тег, який відповідає за спрацьовування форми, додати тег події у форматі:
gtag('event', event_name', {
parament_name1: 'parametr_value1',
parament_name2: 'parametr_value2',
parament_name3: 'parametr_value3',
});
Як створити конверсію в Google Analytics 4
Після того, як події були успішно створені та почали передавати дані в Google Analytics, переходимо в аналітику та створюємо конверсії. Для цього в потрібному ресурсі GA4, в лівому меню вибираємо «
Конфігурації», а потім «
Події». Далі вибираємо подію, яку хочемо відслідковувати як окрему конверсію, і клацаємо на перемикач у стовпці «Відзначити як конверсію».

Якщо ви впевнені, що подія передається, але вона ще не підтягнулася в аналітику, перейдіть на вкладку «
Конверсії» і клацніть на кнопку «
Створити подію-конверсію». У полі, що з'явилося, введіть назву, яку прописали на етапі створення події. Після того, як користувач вчинить на сайті цільову дію, конверсія передається в аналітику.
